از سوی معاون اول رئیس جمهوری انجام شد

ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسكونی روستایی

ابلاغ مصوبه افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسكونی روستایی معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسكونی روستایی را ابلاغ نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به افزایش سقف تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را ابلاغ نمود.
هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۱ تیر ۱۳۹۹ و در جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای بهسازی فضاهای سکونتی و نوسازی مسکن روستایی، سقف فردی تسهیلات اعطایی برای نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد را مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۹ تعیین کرد.
هیئت وزیران همینطور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد نسبت به تعیین بانکهای عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر (۲۵۰۰۰) نفر با ضمانت سفته زنجیره ای در سال ۱۳۹۹ اقدام نماید.
سود سهم متقاضی برای این تسهیلات (۵) درصد است و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات مبحث این تصویب­نامه را تضمین و تعهد می نماید که هزینه­ های یاد شده را بعد از اعلام بانک مرکزی از محل منابع مصوب مربوط در قانون بودجه سنواتی به بانکهای عامل پرداخت نماید. این تضمین نافی مسئولیت بانکهای عامل در وصول مطالباتشان نیست.
هیئت وزیران همینطور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مکلف کرد با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین و بر مبنای سهمیه ابلاغ گردیده توسط بانک مرکزی، نسبت به توزیع سهمیه بانکهای عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت و ساز در قالب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) و رعایت استانداردهای صرفه جویی انرژی اقدام نماید.






منبع:

1399/04/21
15:32:26
5.0 / 5
2138
تگهای خبر: جهان , فضا , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است