چند عكس دیده نشده از داود رشیدی

چند عكس دیده نشده از داود رشیدی به گزارش شاه بلاگ احترام برومند برخی از تصاویر دیده نشده زنده یاد داود رشیدی را در سال روز تولد این هنرمند به موزه سینما اهدا كرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، داود رشیدی متولد ۲۵ تیرماه ۱۳۱۲ بود که سال ها در عرصه کارگردانی تئاتر و بازیگری فعالیت کرد.
او که شهریور سال ۹۵ به علت ایست قلبی در منزل درگذشت، دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود و همچون نمایش هایی که اجرا کرده می توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو» و «آقای اشمیت کیه؟ » اشاره نمود و فیلم های سینمایی «کندو»، «خانه عنکبوت»، «گل های داودی»، «کمال الملک»، «ملاقات با طوطی»، «زمهریر» و سریال های «آوای فاخته»، «هزار دستان»، «گل پامچال» و «تنهاترین سردار» تنها بخشی از آثار او هستند.


در چهار سال گذشته، همزمان با سالگرد درگذشت این بازیگر مراسمی به نام جایزه داود رشیدی توسط خانواده این هنرمند برگزار شده که سال جاری به علت شرایط کرونایی مقرر است این مراسم مجازی و بدون تجمع برگزار گردد.
به تازگی گنجینه این هنرمند با حضور خانواده وی در موزه سینمای ایران رونمایی و جوایز، اسناد، مدارک، یادگاری ها و وسایل شخصی داود رشیدی توسط همسرش احترام برومند به موزه سینمای ایران اهدا شد.


بخشی از این اقلام شامل تندیس خانه سینما، تندیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یادمان پانزدهمین جشن خانه سینما، تندیس دهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی، لوح دیپلم افتخار از سازمان میراث، مدال عبدالحسین نوشین، کتاب کاپیتن قراگز از آثار ترجمه شده داود رشیدی و جلال ستاری، تندیس چوبی بزرگداشت هنرمند داود رشیدی در فرهنگسرای استاد شهریار، کارت خانه سینما (انجمن بازیگران)، کارت انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران، کارت عضویت طلایی انجمن بازیگران سینمای ایران، حکم استخدامی داود رشیدی در سازمان رادیو تلویزیون ملی ایران در سال ۱۳۵۲ و تمبر اختصاصی داود رشیدی می شود.














منبع:

1399/04/26
13:44:07
5.0 / 5
2682
تگهای خبر: بین الملل , گواهینامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است