یك مقام بلندپایه اتحادیه اروپا:

واكسن كووید-۱۹ احیانا تا اختتام ۲۰۲۰ آماده می شود

واكسن كووید-۱۹ احیانا تا اختتام ۲۰۲۰ آماده می شود شاه بلاگ: بگفته یكی از اعضای عالی رتبه بهداشت ˮاتحادیه اروپاˮ، واكسن ˮكرونا ویروسˮ احیانا تا آخر سال جاری میلادی آماده می شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از بیزینس اینسایدر، "استلا کریاکیدس"( Stella Kyriakides) کمیسر بهداشت و ایمنی غذایی در اتحادیه اروپا اظهار کرد، بااینکه که در این مرحله، پیش بینی کار خطرناکی است، ولی ما نشانه های خوبی داریم که نخستین واکسن "کووید-۱۹" تا انتهای امسال(میلادی) یا شروع سال آینده در دسترس خواهد بود.
این مصاحبه در حالی صورت گرفت که ده ها تیم تحقیقاتی در سراسر جهان برای تولید واکسنی موثر برای کووید-۱۹، به صورتی در میدان رقابت قرار دارند.
"تدروس ادهانوم"(Tedros Adhanom) دبیرکل سازمان بهداشت جهانی قبل از این اظهار داشته بود: ما هر روز راجع به این ویروس چیزهای جدیدی یاد میگیریم و من خوشحالم که دنیا در شناسایی روش های درمانی پیشرفت کرده است که می تواند به مردم در درمان "کووید-۱۹" کمک نماید.
وی ادامه داد، برخی از واکسن های کرونا که در حال توسعه هستند، در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند و همه ما امیدواریم که تعدادی واکسن موثر در مقابل کروناویروس داشته باشیم.
این در حالیست که دکتر "آنتونی فائوچی"(Anthony Fauci) مدیر انستیتو ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا چند روز پیش هشدار داد که "رویکرد بهداشت عمومی هیچ گاه نباید از بین برود" برای اینکه احتمال اینکه واکسنی تولید شود که تا ۹۸ درصد موثر باشد، کم است.
در این میان، سازمان غذا و داروی آمریکا نیز اعلام نمود که هر واکسن بی خطری که حداقل ۵۰ درصد موثر باشد را مجاز می داند.




منبع:

1399/05/21
14:34:53
5.0 / 5
1984
تگهای خبر: پیشرفت , توسعه , تولید , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است