فناوری جدید در پاسخ به تماس های تلفنی

فناوری جدید در پاسخ به تماس های تلفنی به گزارش شاه بلاگ دانشمندان آلمانی یك مؤسسه علوم كامپیوتری سیستم جدیدی طراحی نموده اند كه كاربر می‌تواند گوشی هوشمند را از طریق ژست‌ها و حالات صورت كنترل نماید.


جواب دادن به تماس‌های تلفنی در حالی كه دست تان پر است یا در حال رانندگی هستید كار چندان راحتی نیست به همین دلیل فعالان عرصه فناوری فرمان‌های صوتی را جایگزین برداشتن مستقیم گوشی هوشمند و پاسخ دهی كردند ولی این قابلیت نیز در فضاهای شلوغ و پر سرو صدا چندان كارآیی ندارد. به همین دلیل دانشمندان آلمانی مؤسسه علوم كامپیوترFraunhofer ، سیستم جدیدی طراحی كرده‌اند كه كاربر می‌تواند گوشی هوشمند را از طریق ژست‌ها و حالات صورت كنترل كند و نكته جالب‌تر اینكه این تغییر حالات چهره، توسط سیستمی به نام  EarFSدر گوش احساس می‌شود.
این تكنولوژی شامل یك سنسور است كه در كانال گوش جای می‌گیرد و حتی كوچك‌ترین حركت ماهیچه‌های صورت را نیز احساس می‌كند چرا كه این حركات باعث تغییر شكل كانال گوش می‌شوند. به عنوان مثال لبخند زدن، چشمك زدن، تكان دادن سر به سمت راست و چپ و... هریك تغییرات خاصی در شكل كانال گوش ایجاد می‌كنند پس می‌توان برای هر كدام یك تعریف ویژه داشت؛ به عنوان مثال با لبخند می‌توان به گوشی فرمان داد كه به تماس تلفنی پاسخ دهد یا آن را رد كند یا با چشمك زدن چشم راست یا چپ، عوض شدن آهنگ یا بالا و پایین رفتن میزان صدای موزیك را برنامه‌ریزی كرد بدون اینكه دست هیچ دخالتی در این زمینه داشته باشد.
 نكته جالب اینجاست كه این سنسورها نسبت به سایر حركات بدن همچون ویبره‌هایی كه ممكن است در اثر پیاده روی و... ایجاد شود، هیچ حساسیتی نشان نمی‌دهند پس به این ترتیب میزان خطا به حداقل خواهد رسید. اما این امر چگونه ممكن است؟ دانشمندان برای این منظور، یك الكترود اضافی را در لاله گوش كاربر قرار می‌دهند تا سیگنال‌هایی كه از فضای اطراف ایجاد می‌شود ثبت كند و با حركات صورت تداخل نداشته باشد. انتظار می‌رود این فناوری به عنوان نجات غریق هم در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.
1396/04/25
01:12:16
5.0 / 5
5420
تگهای خبر: فناوری , گوشی هوشمند , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است