جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانك صادرات

جزئیات تفاهم نامه وزارت راه و بانك صادرات به گزارش شاه بلاگ وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بانك صادرات ایران به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای تفاهم نامه امضا كردند. بر این اساس مقرر شد كه تسهیلات بانك صادرات ایران در جهت خرید ۲۴۵۰ دستگاه انواع كامیون و تریلر با نرخ مصوب بانك مركزی و در قبال ترهین كامیون های مورد خریداری و با بازپرداخت ۷۲ ماهه پرداخت گردد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از بانک صادرات ایران، در این مراسم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از مساعدت بانک صادرات ایران در قبول مسئولیت بعنوان بانک عامل نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت: این حرکت از یک هدف گذاری و برنامه ریزی دقیق تیمی برای برداشتن یک گام بلند و موثر دیگر در صنعت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در سال جهش تولید حکایت دارد.
حجت اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران هم در این مراسم اظهار داشت: در بحث توسعه اقتصادی، شاخصهای فراوانی داریم که دو تا از کلیدی ترین آنها هزینه مبادله و زیرساخت ها و شبکه حمل و نقل است.
وی ادامه داد: این که کالای تولید شده با چه قیمتی به دست مصرف کننده می رسد، شاخص مهمی است. اگر کالا با دو سه درصد هزینه، صرفنظر از سود به دست مصرف کننده رسید، از نظر وضعیت توسعه اقتصادی بهتر از آن است که همین کالا با ۳ یا ۴ درصد هزینه به دست مصرف کننده برسد؛ به صورتی که امروز هزینه مبادله، یکی از مهمترین شاخص هاست.
صیدی، زیرساخت های حمل و نقل و شبکه حمل و نقل را شاخص دوم توسعه یافتگی توصیف کرد و افزود: این شاخص، رابطه مستقیمی با هزینه مبادله دارد و می تواند به شدت آنرا کم کند.
وی ادامه داد: بانک صادرات ایران افتخار می کند که در این خصوص مأموریت ویژه ای داشته و امروز در ادامه توافق قبلی وارد مرحله بعدی می شویم و گام بلند دوم را بر می داریم.
صیدی افزود: بانک صادرات ایران ۵۰ هزار میلیارد ریال با بازپرداخت شش ساله به منظور نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور مختص کرده است که این مورد امروز در چارچوب امضای تفاهم نامه بین بانک صادرات ایران، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ماموت مورد توافق قرار گرفت.
وی ادامه داد: تسهیلات بانک صادرات ایران در جهت خرید ۲۴۵۰ دستگاه انواع کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیون های مورد خریداری و با بازپرداخت ۷۲ ماهه پرداخت می شود.
او با اشاره به اینکه الان بیشتر از ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون بالای ۳۵ سال در کشور وجود دارد که در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش نزدیک به ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می کنند، افزود: با عنایت به وضعیت یاد شده نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای از سوی دولت مورد پیگیری قرار گرفت و با اجرای تفاهم نامه حاضر ۲۴۵۰ دستگاه کامیون و تریلر جایگزین خواهد شد.
وی کاهش سهم حمل و نقل جاده ای با عنایت به افزایش سهم حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه و به صرفه نبودن خروج کامیون فرسوده از چرخه فعالیت برای کامیون داران و همینطور افزایش نیافتن سهم حمل و نقل جاده ای در سال های اخیر را مبنای پرداخت تسهیلات جدید بانک صادرات ایران اعلام و ابراز امیدواری کرد که پرداخت این تسهیلات بعنوان بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک صادرات ایران بتواند به کاهش مخاطرات جاده ای و هزینه های سوخت و سلامت محیط زیست کمک نماید.
مدیر عامل بانک صادرات ایران اضافه کرد: سالانه حدود ۲ میلیارد تن کالا از راه کامیون وارد کشور و حدود ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تن کالا هم از راه کامیون از ایران به دیگر کشورها صادر می شود که با عنایت به اهمیت حجم مبادلات تجاری که از این طریق صورت می گیرد، اختصاص تسهیلات به خدمات حمل و نقل جاده ای و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت این بخش از خدمات، پرداخت تسهیلات مورد تفاهم این بخش لزوم دارد.





1399/05/23
23:28:58
5.0 / 5
1837
تگهای خبر: توسعه , تولید , جت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است