نشت هوا از داخل ایستگاه فضایی بین المللی

نشت هوا از داخل ایستگاه فضایی بین المللی به گزارش شاه بلاگ ناسا در جستجوی منشا ریز نشت هوا از داخل ایستگاه فضایی بین المللی به بیرون است و فضانوردان داخل این ایستگاه گفتند كه هیچ خطری آنها را تهدید نمی نماید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، مقامات ناسا گفتند، هیچ خطری سرنشینان مأموریت کنونی اکسپدیشن 63 در ایستگاه فضایی بین المللی را تهدید نمی کند و آنها آخر هفته را در بخش روسی این ایستگاه سپری خواهند کرد.
ناسا اضافه کرد: فضانوردان می توانند بدون پوشیدن لباس خاصی به فعالیت در داخل ایستگاه ادامه دهند. اما فضای ایستگاه به صورت کامل کیپ نیست و مقدار اندکی هوا در طولانی مدت به بیرون نشت می کند و لازم است فشار هوا بوسیله نیتروژن و اکسیژنی که در محموله های باری به ایستگاه فرستاده می شوند تنظیم شود.
هم اکنون ناسا در حال تحقیق برای یافتن منبع یک نشت هوای جزئی است که در "ایستگاه فضایی بین المللی" بوجود آمده است.
این نشت هوا برای نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی کشف شد. اما در عمیات های عادی اختلال ایجاد نکرد.
سرعت هدر رفت هوا به اندازه ای نبود که سبب ایجاد زنگ خطر شود یا شتاب آن زیاد نبود.
ناسا موقعیت را تحت نظر قرار داد و بر سایر اولویت های ایستگاه فضایی متمرکز شد.
در ماه های اخیر ایستگاه فضایی بین المللی بسیار شلوغ و پر رفت و آمد بوده است. ناسا و اسپیس ایکس با همکاری هم مأموریت تاریخی "دمو-۲" را با موفقیت سپری کردند و فضانوردان ناسا هم چندین راهپیمایی فضایی پیچیده را برای تعمیر ردیاب ماده تاریک و به روزرسانی باطری های ایستگاه فضایی انجام دادند. این باطری ها تا آخر سال ۲۰۲۴ میلادی نیروی ایستگاه فضایی را تأمین خواهند کرد.
"دن هوت"(Dan Huot) سخنگوی ناسا اظهار داشت: حال که ما یک دوره نسبتا آرام را از نظر حجم کار در "ایستگاه فضایی بین المللی" می گذرانیم، فضانوردان دریچه های هر ماژول را می بندند تا زمین بتواند فشار هر ماژول را تحت نظر قرار دهد تا "منبع نشتی" را شناسایی کند.
به قول سخنگوی ناسا هنوز معلوم نیست که نشتی هوا از قسمت روسی ایستگاه فضایی است یا آمریکایی و تا زمانی که اطلاعات به دست آمده از آزمایشات این هفته بررسی و ارزیابی نشود، نمی توان این مسئله را تشخیص داد.
مقامات ناسا تاکید کردند: باآنکه میزان نشت از حد معمول بالاتر است، ولی هنوز هم خطری برای فضانوردان وجود ندارد.
سه فضانورد فعلی مستقر در ایستگاه فضایی به نامهای "کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا، " آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه از امشب تا دوشنبه در ماژول روسی این ایستگاه باقی خواهند ماند و فضای کافی برای آنها وجود دارد.
این برای نخستین نیست که ایستگاه فضایی گرفتار نشتی هوا می شود. نشتی گزارش شده در سال ۲۰۱۸ میلادی از نشتی فعلی بیشتر بود.




منبع:

1399/05/31
20:18:27
5.0 / 5
1770
تگهای خبر: بین الملل , تاریخ , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است