كلید درك كهكشان ها ممكنست در محیط پیرامون آنها نهفته باشد

كلید درك كهكشان ها ممكنست در محیط پیرامون آنها نهفته باشد مطالعه هر دو كهكشان فوق فشرده و فوق پراكنده در داده های مبتنی بر خوشه ˮدوشیزهˮ از بررسی خوشه دوشیزه نسل بعدی(NGVS) به دست آمده از تلسكوپ كانادا-فرانسه-هاوایی(CFHT) با بهره گیری از دوربین نوری میدان وسیع ˮمگاكمˮ(MegaCam) نشان میدهد كه چنین كهكشان هایی در محیط های متراكم زندگی می كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، بر اساس این تحقیقات، ستاره شناسان حدس می زنند که کلید درک کهکشان ها در اندازه های کوچک یا بزرگ، ممکنست در محیط اطراف آنها نهفته باشد. این نشان میدهد این اجرام در ابتدا شبیه کهکشان های عادی بوده اند و بوسیله تعاملات با دیگر کهکشان ها، دارای اندازه های غیرمعمول شده باشند.
دکتر "چنگزه لیو"(Chengze Liu) از دانشگاه "شانگهای جیائو تانگ" و نویسنده اصلی این تحقیق، اظهار داشت: ما صدها کهکشان فوق فشرده و فوق پراکنده را در نزدیکی خوشه کهکشان دوشیزه یافتیم و بنظر می رسد حداقل بعضی از آنها زندگی خودرا بعنوان کهکشان های بزرگتر آغاز نموده اند.
در صورتیکه کهکشان فوق فشرده و فوق پراکنده از نظر ظاهری با یک خوشه ستاره ای بزرگ قابل مقایسه هستند، کهکشان های فوق فشرده و فوق پراکنده مختلفی در این مطالعه با پوشش کم نور ستاره ای شامل هسته مرکزی متراکم پیدا شده است. این پوشش ها می توانند آخرین بقایای کهکشان باشند که بطور مداوم توسط نیروهای جزر و مدی کهکشانی از کهکشان های همسایه دور حذف شده اند. همچنین، کهکشان های فوق فشرده و فوق پراکنده خوشه دوشیزه با بیشترین تراکم کهکشان را اشغال کرده اند.
کهکشان های فوق پراکنده(UDG) بسیار بزرگتر و پراکنده تر از کهکشان های معمولی با روشنایی مشابه هستند. بعضی از نظریه ها حاکی از آنست که این کهکشان ها، کهکشان های عظیمی هستند که پیش از تشکیل خیلی از ستاره ها، گازشان یعنی سوخت تشکیل ستاره آنها از بین رفته است.
پژوهشگران مطالعه مذکور اظهار کردند: ما دریافتیم کهکشان های فوق پراکنده در خوشه دوشیزه بیشتر در هسته خوشه متراکم متمرکز شده اند که این نشان میدهد یک محیط متراکم ممکنست برای شکل گیری آنها نقش داشته باشد. همین طور دریافتیم بعضی از کهکشان های فوق پراکنده حاوی جمعیت قابل توجهی از خوشه های ستاره ای کروی بودند.



1399/06/25
23:38:30
5.0 / 5
1785
تگهای خبر: پژوهش , دانش , دوربین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است