تشخیص دقیق كووید-۱۹ با یك الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی

تشخیص دقیق كووید-۱۹ با یك الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی شاه بلاگ: پژوهشگران آمریكایی، یك الگوریتم كامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی ابداع نموده اند كه می تواند كووید-19 را با دقت بالا تشخیص دهد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشگران "دانشگاه مرکز فلوریدا"(UCF) در بررسی جدیدی نشان داده اند که هوش مصنوعی می تواند کووید-۱۹ را با دقت یک پزشک در ریه ها تشخیص دهد. همین طور این پژوهش نشان میدهد که این روش می تواند بر بعضی از چالش های آزمایش های کنونی غلبه کند.
پژوهشگران در این پروژه نشان دادند که شاید بتوان الگوریتم هوش مصنوعی را آموزش داد تا کووید-۱۹ را با ۹۰ درصد دقت در تصاویر سی تی اسکن تشخیص دهد.
تصاویر سی تی اسکن نسبت به روش "واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس"(RT-PCR)، بینش عمیق تری را در تشخیص کووید-۱۹ ارائه می دهند. آزمایش های مبتنی بر واکنش زنجیره ای پلیمراز رونویسی معکوس، با مشکلاتی مانند امکان اشتباه و تاخیر در پردازش همراه هستند.
مزیت دیگر سی تی اسکن این است که می تواند کووید-۱۹ را در افراد بدون نشانه تشخیص دهد. با این وجود، سی تی اسکن همیشه بعنوان یک روش تشخیصی برای شناسایی کووید-۱۹ سفارش نمی گردد برای اینکه این بیماری اغلب در اسکن ها، به ذات الریه ناشی از آنفلوانزا شباهت دارد.
الگوریتمی که این گروه پژوهشی ابداع نموده اند، می تواند با شناسایی دقیق افراد مبتلا به کووید-۱۹ و تفکیک آنها از آنفلوانزا، بر این مشکل غلبه کند.
"یولاس باگسی"(Ulas Bagci)، استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه مرکز فلوریدا و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما در این پژوهش نشان دادیم که یک روش یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند یک ابزار استاندارد برای کمک کردن به بیماران و سامانه های سلامت باشد.
پژوهشگران در این پروژه، یک الگوریتم کامپیوتری را آموزش دادند تا کووید-۱۹ را در سی تی اسکن ریه ۱۲۸۰ بیمار که از اهالی چین، ژاپن و ایتالیا بودند، تشخیص دهد.
سپس پژوهشگران، این الگوریتم را روی سی تی اسکن ۱۳۳۷ فرد مبتلا به بیماری های ریوی همچون کووید-۱۹، سرطان ریه و ذات الریه آزمایش کردند.
هنگامی که پژوهشگران، تشخیص الگوریتم را با تشخیص پزشکان مقایسه کردند، دریافتند که الگوریتم در تشخیص دقیق کووید-۱۹ در ریه ها و تفکیک آن از بیماری های دیگر، بسیار ماهر است؛ به خصوص هنگامی که اسکن ها در مراحل ابتدایی گسترش بیماری ثبت شده اند.
باگسی افزود: ما در این پژوهش نشان دادیم که مدلهای قوی مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند در آزمایش ها با ۹۰ درصد دقت عمل کنند.
این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.



1399/07/10
19:20:37
5.0 / 5
2017
تگهای خبر: پژوهش , دانش , كامپیوتر , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است