سیدجواد هاشمی:

فیلم جشنواره ای نمی سازم

فیلم جشنواره ای نمی سازم به گزارش شاه بلاگ اصفهان سیدجواد هاشمی با تاكید بر اینكه فیلم جشنواره ای نمی سازد، می گوید: من در بازیگری، ژانر دفاع مقدس و شخصیت های نزدیك به شهدا و بسیجی ها را برگزیده بودم اما در كارگردانی، به سمت تخصص خودم كه كودك و نوجوان است حركت كردم و شك ندارم به جهت اینكه در این حوزه برند شوم راه مناسبی را برگزیده ام.


سیدجواد هاشمی، بازیگر، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده‌ی سینما و تلویزیون که سال جاری فیلم جزیره فضایی یا «تورنا ۲» شماره ۲ را به جشنواره‌ی بین المللی فیلم کودک و نوجوان عرضه کرده در گفتگو با ایسنا اظهار می کند: فیلمی تحت عنوان «تورنا یک» وجود ندارد و سال قبل یک فیلم سینمایی به نام «تورنا۲» اکران شد که در واقع اسم سفینه بود. حالا هم «تورنا۲» شماره ۲ را به جشنواره عرضه کرده ام و اعلام می کنم که بطور قطع «تورنا۲» شماره سه را نخواهیم داشت.
او ادامه می دهد: من فیلم های جشنواره ای نمی سازم، پیش از این هم از من سؤال شد که وقتی «شهر گربه ها» را بسازید آنرا در جشنواره شرکت می دهید؟ که گفتم صلاح نیست چون «شهر گربه ها» فیلم جشنواره ای نیست.
این کارگردان تصریح می کند: فیلم «پیشونی سفید» تنها یک جایزه بازیگری گرفت، اما از نگاه تماشاگران جایزه گرفت و مورد استقبال مردم واقع شد؛ داوران معمولا به فیلم های من از این دست که شکل و فرم خانوادگی دارد و برای فروش ایجاد می شود جایزه نمی دهند. در عین حال معتقدم نخست باید تماشاگر را به سینما بکشانیم و بعد کار فرهنگی و هنری برایشان انجام دهیم.
هاشمی، در مورد برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان به صورت آنلاین می گوید: من بعنوان یک تهیه کننده به امید اینکه یک تبلیغ هر چند کم رنگ برای فیلم «تورنادو۲» باشد، موافقت کردم که فیلمم را به جشنواره بفرستم.
او درباره فیلم سازی در حوزه کودک و نوجوان توضیح می دهد: هر کسی می تواند فیلم کودک و نوجوان بسازد اما داشتن تجربه‌ی اینکه چه چیزی بسازد تا بچه ها دوست داشته باشند بسیار اهمیت دارد. من ۳۰ سال معلم بودم و با روحیات بچه ها آشنا هستم. میدانم که از جهت سلایق موسیقایی و شخصیت پردازی فیلم های استعاری چقدر جذابیت وجود دارد؛ مثلا فیلمی با شخصیت هایی در پوشش حیوان های بامزه به شرطی که عروسک نباشد و بشود آنها را انسانی کرد که دو تا گوش یا یک شاخ دارد، از بچه دو ساله گرفته تا نوجوان ۱۷-۱۸ ساله ای که با خانواده اش برای تماشا می آمدند جذاب بود و من این تجربه را در معلمی و کار تئاتر برای کودک و نوجوان به دست آورده ام.
هاشمی می افزاید: احساس می کنم تجربه می تواند کمک نماید که فیلم هایم پرفروش و مطابق سلیقه بچه ها باشد. همان گونه که سه گانه «پیشونی سفید» فروش خوبی داشت و «تورنا۲» هم واقعا اگر کرونا نمی آمد، جزو فیلم های پرفروش می شد چون من قلق فیلم سازی برای کودکان را می دانم.
این بازیگر ژانر سینمای دفاع مقدس خاطر نشان می کند: من در بازیگری، دفاع مقدس و شخصیت های نزدیک به شهدا و بسیجی ها را برگزیده بودم اما در کارگردانی، به سمت تخصص خودم که کودک و نوجوان است حرکت کردم تا جایی که از واحدهای وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دکترای افتخاری روحیات کودک و نوجوان را گرفتم. احساس می کنم سی سال فعالیت برای کودک و نوجوان مرا به سمت فیلم نامه نویسی، کارگردانی و نویسندگی برای بچه ها سوق می داد و بدون شک به جهت اینکه در این حوزه برند شوم راه مناسبی را برگزیده ام. نمی دانم به این برند برسم یا خیر اما در این چندساله پرکارترین تولیدکننده آثار سینمای کودک و نوجوان بوده ام.




منبع:

1399/07/14
23:01:32
5.0 / 5
1417
تگهای خبر: آنلاین , بین الملل , تولید , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است