ساخت آپارتمان ۳ طبقه با سریع ترین چاپگر ۳ بعدی دنیا

ساخت آپارتمان ۳ طبقه با سریع ترین چاپگر ۳ بعدی دنیا شاه بلاگ: یك ساختمان سه طبقه در آلمان با بهره گیری از سریع ترین چاپگر سه بعدی دنیا در حال ساخت است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، فناوری چاپ سه بعدی هم اکنون یک امکان بسیار هیجان انگیز در معماری است و بنظر می رسد هر چند ماه یک دفعه پیشرفت های جدیدی در این عرصه اعلام می شود. به دنبال اخبار مربوط به کل جامعه چاپ سه بعدی و یک خانه دو طبقه چاپ سه بعدی، حالا یک ساختمان سه طبقه در آلمان با بهره گیری از سریع ترین چاپگر سه بعدی موجود در بازار در حال ساخت است.
این پروژه توسط شرکت قالب سازی و داربست آلمانی "Peri" برای یک شرکت ساختمانی موسوم به "مایکل روپ" هدایت می شود.
زیربنای این ساختمان پس از تکمیل، تقریباً ۳۸۰ متر مربع خواهد بود که شامل سه طبقه به اضافه یک زیرزمین خواهد بود و از پنج واحد آپارتمان تشکیل می شود که چهار واحد اجاره داده می شود و یک واحد نیز برای نمایش و بازدید استفاده می شود.
این ساختمان با بهره گیری از چاپگر "BOD ۲" ساخت شرکت "COBOD" در محل چاپ خواهد شد. چاپگر "BOD ۲" ماژولار است و ابعاد آن برای این پروژه ۱۲.۵ در ۱۵ در ۷.۵ متر است.
بگفته شرکت "Peri" این دستگاه با حداکثر سرعت ۱۰۰ سانتی متر در ثانیه چاپ می کند که معادل چاپ ۱۰ تن بتن در ساعت است و این هم اکنون سریع ترین چاپگر سه بعدی موجود در بازار جهان است.


پروسه ساخت این ساختمان مانند بسیاری دیگر از پروژه های معماری چاپ سه بعدی است و شامل یک چاپگر است که مخلوطی از سیمان را از یک نازل به صورت لایه ای پخش می کند و به تدریج هر دیوار را می سازد. این دستگاه به دو اپراتور انسانی احتیاج دارد و کارهای ساختمانی دیگر نیز در صورتیکه چاپگر در حال استفاده است، ادامه دارد.
این شرکت توضیح می دهد: در طول پروسه چاپ، این چاپگر، جای لوله ها و اتصالات آب، برق و غیره را که مقرر است در زمان دیگری انجام شوند، در نظر می گیرد. چاپگر "BOD۲" به شکلی طراحی شده است که امکان انجام کارهای ساختمانی جانبی را در حین چاپ فراهم می آورد. این بدان مدلول است که کارهایی مانند نصب لوله ها و اتصالات به آسانی می تواند در صورتیکه چاپگر در حال چاپ است، صورت گیرد.
این پروژه حالا به خوبی در حال انجام می باشد و طبقه اول آن به پایان رسیده است. پیش بینی می شود کل مراحل آن شش هفته دیگر تمام شود. با این وجود، بعضی از کارهای ساختمانی جانبی مانند اتصالات الکتریکی و لوله کشی همچنان باید بعد از این مدت صورت گیرد.




منبع:

1399/09/04
15:35:28
5.0 / 5
2154
تگهای خبر: آپارتمان , اجاره , پیشرفت , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است