ترمیم جای زخم با الهام از گورخرماهی!

ترمیم جای زخم با الهام از گورخرماهی! به گزارش شاه بلاگ پژوهشگران انگلیسی قصد دارند در بررسی جدیدی، روش موثری برای ترمیم جای زخم عرضه كنند كه با الهام از توانایی های گورخرماهی صورت می گیرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ام اس ان، "گورخرماهی" (Zebrafish) در مرکز یک مأموریت ۱/۵ میلیون پوندی قرار خواهد گرفت تا به کشف ژن هایی که به ایجاد "جای زخم" یا "اسکار" (Scar) در انسان منجر می شوند، کمک نماید چونکه این ماهی از توانایی رشد باردیگر بافت و ترمیم سریع زخم ها برخوردار می باشد.
دانشمندان "دانشگاه بریستول" (University of Bristol) انگلستان در حال آغاز کردن یک پروژه پنج ساله هستند تا اسکار روی پوست انسان ها را ترمیم کنند. آنها قصد دارند تا با تصویربرداری زنده و تحلیل ژنتیکی این نوع ماهی که توانایی قابل توجهی در بازسازی بافت و ترمیم سریع زخم دارد، به بهبود اسکار در انسان کمک کنند.
پژوهشگران در این پروژه، تفاوت های ژنتیکی را هم شناسایی خواهند کرد و با تحلیل داده های ژنتیکی گروه های متفاوتی از مردم، به ترمیم اسکار کمک کنند. آنها در این پژوهش، دلیل ایجاد اسکار بعد از واکسیناسیون و جراحی شکاف کام در کودکان و همینطور عمل سزارین در بزرگسالان را بررسی خواهند کرد.
"پاول مارتین" (Paul Martin)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: این پژوهش، موقعیت منحصر به فردی را جهت بررسی های جهانی در مورد ژنتیک ورای ایجاد اسکار پدید می آورد.
دکتر "بک ریچاردسون" (Beck Richardson)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما می خواهیم به بررسی این مورد بپردازیم که ژن های خاص چگونه بر ترمیم زخم و شدت زخم های بعدی اثر می گذارند. بررسی های زنده تصویری گورخرماهی، به ما امکان خواهد داد تا ژن هایی را تحت تأثیر قرار دهند که بر سلول های خاصی که در ایجاد اسکار موثر هستند، تحت تأثیر قرار دهند.
پژوهشگران در نظر دارند تا آزمایشی عرضه کنند که امکان بررسی شکل گیری اسکارها و یافتن راهی برای متوقف کردن آنها را فراهم می آورد. آنها باور دارند که بررسی ها ژنتیک ورای این تغییرات می تواند به شناسایی دلیل شکل گیری اسکارها و عرضه درمان برای بهبود زندگی بیماران کمک نماید.




منبع:

1399/09/08
13:12:23
5.0 / 5
1067
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است