ارتقای سلامت عضلات با كمك مغناطیس

ارتقای سلامت عضلات با كمك مغناطیس شاه بلاگ: با افزایش سن افراد، آنها به تدریج توده عضلانی و قدرت خودرا از دست می دهند كه این مساله می تواند منجر به ضعف و بیماریهای دیگر در رابطه با سن شود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، از آنجائیکه علل کاهش تدریجی توده عضلانی و قدرت افراد با بالا رفتن سن تا حد زیادی ناشناخته مانده است، ارتقای سلامت ماهیچه ها یکی از حوزه های تحقیقاتی است. یک مطالعه اخیر به رهبری پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور(NUS) نشان داده است که چگونه یک مولکول موجود در ماهیچه ها به میدان مغناطیسی ضعیف، واکنش نشان میدهد تا سلامت عضلات را ارتقا دهد.
طی این مطالعه که به سرپرستی پروفسور "آلفردو فرانکو اوبرگن"(Alfredo Franco-Obregón) از موسسه نوآوری و فناوری سلامت این دانشگاه انجام شد، پژوهشگران دریافتند که پروتئینی موسوم به "TRPC۱" به "میدان های مغناطیسی نوسان دار ضعیف"(weak oscillating magnetic fields) پاسخ می دهد و این واکنشی/پاسخی است که وقتی فرد ورزش می کند، فعال می شود. این پاسخ به آهن ربا را می توان برای تحریک ریکاوری عضلات که می تواند کیفیت زندگی بیماران کم تحرک را بهبود بخشد بهره برد.
پروفسور اوبرگن اظهار داشت: استفاده از میدان های مغناطیسی پالس دار برای شبیه سازی بعضی از تمارین ورزشی به بیماران مبتلا به لطمه عضلانی و سکته مغزی کمک می نماید.
میدان های مغناطیسی مورد استفاده پژوهشگران برای تحریک سلامت ماهیچه ها فقط ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر از میدان مغناطیسی زمین بود که این میدان بسیار ضعیف تر از میدان مغناطیسی آهنربای میله ای است.
برای نشان دادن نقش"TRPC۱" بعنوان آنتنی برای مغناطیس طبیعی برای تقویت سلامت عضلات، پژوهشگران با حذف ژنوم TRPC۱ سلول های عضلانی جهش یافته ای را که به هیچ میدان مغناطیسی پاسخ نمی دادند، مهندسی و ایجاد کردند و سپس توانستند با رساندن انتخابی TRPC۱ به این سلول های عضلانی جهش یافته در وزیکول های کوچک، حساسیت مغناطیسی را بازگردانند. سپس آنها شاهد تغییرات متابولیکی در عضلات مشابه آنچه بعد از ورزش ایجاد می شود بودند. رسیدن به این پروسه و ارتقا سلامت عضلات بدون ورزش، می تواند بهبودی و توان بخشی بیماران مبتلا به اختلال عملکرد عضلانی را تسهیل کند.
پروفسور اضافه کرد: حدود ۴۰ درصد از بدن یک فرد با جثه متوسط ​​عضله است. نتایج ما تعامل متابولیکی بین عضلات و مغناطیس را نشان میدهد که امیدوارم بتواند برای بهبود سلامت و طول عمر انسان مورد استفاده قرار گیرد.
این مطالعه یک نقطه عطف در درک چگونگی واکنش یک پروتئین اصلی به میدان های مغناطیسی است. سلامت متابولیک(Metabolic health) مانند وزن، سطح قند خون، انسولین و کلسترول به شدت تحت تأثیر سلامت عضلات است. از آنجائیکه ورزش یک تعدیل کننده قوی برای بیماریهای متابولیک بوسیله کار روی عضلات است و میدان های مغناطیسی از مزایای مشابه ورزش برخوردار می باشند، چنین میدان مغناطیسی ممکنست به بیمارانی که به سبب آسیب، بیماری یا ضعف قادر به انجام ورزش نیستند، کمک نماید.
این پروژه اخیراً در افتتاحیه جوایز کاتالیزور طول عمر سالم که توسط آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده برگزار شد، برنده "جایزه کاتالیست"(Catalyst Award) شده است. جایزه مذکور به سبب پیشرفت نوآورانه پژوهشگران برای بسط سلامتی و عملکرد انسان در زندگی به آنها اهدا شد.
یافته های این مطالعه در مجله "Advanced Biosystems" منتشر گردید.




منبع:

1399/09/11
23:20:28
5.0 / 5
1471
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , دانش , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است