شركت بهارات اعلام كرد:

واكسن كرونا كواكسین هند كارآمد و ایمن است

واكسن كرونا كواكسین هند كارآمد و ایمن است خراسان رضوی شرکت زیست فناوری بهارات (Bharat Biotech)، بعد از مثبت شدن آزمایش آنیل ویج، وزیر بهداشت ایالت هاریانا هند همچنان از کارایی و ایمن بودن واکسن کووید-19 خود کُواکسین (covaxin) دفاع می کند.


به گزارش بیزینس نیوز، ویج پیشنهاد کرده بود که نخستین داوطلب دریافت کننده واکسن فاز سه آزمایش کواکسین باشد. این واکسن کرونا، واکسن بومی هند است که توسط شرکت زیست فناوری بهارات و با همکاری شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) تولید شده است.
بهارات در اطلاعیه ای اظهار داشت: "آزمایش های بالینی کواکسین برمبنای یک برنامه با مقدار دو دوز واکسن است که با فاصله ۲۸ روز تزریق می شود؛ تاثیر واکسن ۱۴ روز بعد از دریافت دوز دوم مشخص می شود. "
این واکسن به شکلی طراحی شده که وقتی افراد هر دوز را دریافت می کنند و دوره ۱۴ روزه بعد از دوز دوم تمام می شود، واکسن محافظت در مقابل کرونا ایجاد می کند، البته این اظهارنظر بدون اشاره به ویجی که نخستین دوز واکسن را در ۲۰ نوامبر دریافت کرده، ارائه شده است.
بهارات می گوید: آزمایش مرحله سوم واکسن به صورت تصادفی است و ۵۰ درصد افراد واکسن و ۵۰ درصد افراد دارونما دریافت می کنند.
این شرکت افزود که کوواکسین یک واکسن کاملا بومی است که بزرگ ترین آزمایش بالینی فاز سوم در هندوستان را شامل و بر روی ۲۶ هزار نفر در ۲۵ بخش انجام می شود.
هدف از این آزمایش، ارزیابی اثر کواکسین بر جمعیت سراسر کشور هند اعلام شده است.
بهارات اشاره کرد: آزمایش فاز سه، فقط آزمایش کارآیی واکسن کووید-۱۹ است تا مناسب بودن آن برای جمعیت متنوع هند تعیین شود.



1399/09/17
09:24:26
5.0 / 5
1361
تگهای خبر: تولید , فناوری , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است