صادق موسوی پاسخ داد

سرانجام جشنواره فیلم كوتاه تهران چه می شود؟

سرانجام جشنواره فیلم كوتاه تهران چه می شود؟ به گزارش شاه بلاگ دبیر سی وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام نمود: اگر امکان نمایش فیلمها در سالن های سینما فراهم نشود، اساسا در اسفندماه با پخش آنلاین فیلمها جشنواره را به پایان خواهیم رساند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، دوره سی وهفتم جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران آبان ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد، اما بخش اصلی آن که همان نمایش فیلم است به علت تعطیلی فعالیت سینماها و رضایت نداشتن تعدادی از فیلمسازها برای پخش آنلاین به زمانی دیگر موکول شد. در آن زمان قرار بر این بود که همزمان با بازگشایی سینماها جشنواره به صورت محدود در چند سالن برگزار شود، اما با ادامه منع فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ که سینماها هم جز آنها می شوند هنوز بخش اصلی این جشنواره برگزار نشده است.
روز گذشته، ۶ دیماه اعضای هیات داوران بخش فیلمهای کوتاه جشنواره فیلم فجر سال جاری هم عرضه شدند و مقرر است داوران این بخش آثار بخش رقابتی را در حوزه فیلم کوتاه ارزیابی کنند. حال سوال اینجاست که با برگزار نشدن جشنواره فیلم کوتاه چه آثاری از این جشنواره بررسی و داوری می شوند؟
در اینباره سید صادق موسوی - دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران- به ایسنا اظهار داشت: ما آثار راه یافته را به جشنواره فجر داده ایم و داوری آنها از بین آثار راه یافته به جشنواره فیلم کوتاه تهران انجام می شود چون به هر حال جشنواره ما هنوز برگزار نشده است.
وی در پاسخ به اینکه تکلیف برگزاری جشنواره چه می شود؟ توضیح داد: منتظر هستیم و امیدواریم بزودی سینماها باز شوند تا بتوانیم جشنواره را هم به شکل فیزیکی و هم به شکل آنلاین برگزار نماییم. اگر این اتفاق نیفتد نهایتا تا آخر سال آنرا به شکل آنلاین برگزار خواهیم کرد، یعنی اگر تا آخر سال جاری سینماها باز نشوند ما در اسفند ماه جشنواره را به شکل آنلاین برگزار می نماییم.
موسوی درباره اینکه آیا موانع برگزاری آنلاین برطرف شده است؟ اظهار داشت: یکسری از فیلمسازان در نامه نگاری هایی اعلام نمودند که موافق پخش آنلاین فیلمهای خود نیستند. ازاین رو چنین فیلم هایی از بخش نمایش آنلاین بیرون گذاشته می شوند و فقط توسط داورها دیده می شوند. به هر حال جشنواره متعلق به سال ۹۹ است و باید حتما در همین سال هم به پایان برسد.
وی افزود: البته تمام امیدواری ما این است که در همین دیماه سینماها باز شوند تا به شکل فیزیکی و آنلاین همزمان با هم جشنواره را برگزار نماییم. اگر چنین شرایطی فراهم گردد فیلم هایی که موافق پخش آنلاین نیستند فقط در سالن سینما نمایش داده می شوند.
وی در پاسخ به اینکه بستر پخش آنلاین فیلمها کجا خواهد بود؟ اظهار داشت: همچنان در حال مذاکره هستیم ولی اساسا در یک پلت فرم اختصاصی نخواهد بود و چند پلت فرم را برای نمایش فیلمها در نظر داریم.




منبع:

1399/10/07
12:12:32
5.0 / 5
1089
تگهای خبر: آنلاین , بین الملل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است