با اعلام تسهیلات بانكی؛

نحوه حمایت از صادرات محصولات شركت های دانش بنیان اعلام گردید

نحوه حمایت از صادرات محصولات شركت های دانش بنیان اعلام گردید شاه بلاگ: معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی اظهار داشت: هم اكنون با بانك ها تفاهم كرده ایم كه شرایط را برای صادرات محصولات شركت های دانش بنیان فراهم سازد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا دلیری با اشاره به ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری برای شركت های دانش بنیان اظهار داشت: تولید توجه به زیرساخت های حمایت از شركت های دانش بنیان در حوزه سرمایه گذاری، ضرورت ارزیابی و تخصیص منابع بانك ها به شركت های دانش بنیان را بیش از پیش نمایان می سازد.
وی با اشاره به تلاش معاونت علمی و فناوری برای شكل گیری سازوكار حمایت از شركت های دانش بنیان توسط بانك ها اظهار داشت: در حوزه عرضه تسهیلات بانكی به شركت های دانش‎بنیان، مدل جدید را با همكاری یكی دیگر از بانك ها تولید كردیم كه با انعقاد تفاهم نامه میان معاونت علمی و این بانك، زمینه اعطای تسهیلات بانكی و صدور ضمانت نامه ها برای شركت های دانش بنیان تسهیل می گردد.
دلیری، مهم ترین هدف از انعقاد این تفاهم نامه را اعطای تسهیلات به شركت های دانش بنیان برای تسهیل صادرات محصولات و خدمات این شركت ها عنوان نمود و اضافه كرد: بر مبنای این تفاهم نامه با تركیب منابع بانكی و صندوق توسعه ملی، تسهیلات به شركت های دانش بنیان اعطا می گردد. با عنایت به این كه سود تسهیلات بانكی ۱۸ درصد و تسهیلات صندوق ۱۱ درصد است، شركت های دانش بنیان تسهیلات را با میانگین سود ۱۴. ۵ درصد دریافت می كنند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری، با بیان این كه در قالب این تفاهم نامه تابحال ۷ طرح به ارزش ۶۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانكی معرفی شدند، اظهار نمود: ذیل این تفاهم نامه روند اعطای تسهیلات از جانب یك بانك شروع شد كه این امر نشان دهنده انگیزه بالای این بانك برای حمایت از شركت های دانش بنیان است و می تواند زمینه ساز رشد شركت های توانمند در حوزه صادراتی باشد.
دلیری، با اشاره به توانمندی شركت های دانش بنیان صادراتی برای بازپرداخت تسهیلات بانكی، كاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش سقف حمایت ها را مستلزم تعامل میان دستگاه های نقش آفرین در حمایت از این شركت ها دانست.
وی اضافه كرد: عملكرد شركت های دانش بنیان فعال در عرصه تولید كه با رشد و توسعه اكنون به شركت های دانش بنیان صادراتی بدل شده اند، نشان داده است این شركت ها مشكلی برای بازپرداخت تسهیلات بانكی نخواهند داشت، ازاین رو افزایش سقف تسهیلات عرضه شده به این شركت ها از یك سو و كاهش نرخ سود تسهیلات از جانب دیگر می تواند برای فعالان دانش بنیانی كه می خواهند در عرصه صادرات محصولات خود گام بگذارند، انگیزه بخش باشد.

1396/09/28
17:19:14
5.0 / 5
4756
تگهای خبر: تولید , دانش , دانش بنیان , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است