رونمایی از یك چاپگر ۳ بعدی خانگی اما حرفه ای

رونمایی از یك چاپگر ۳ بعدی خانگی اما حرفه ای به گزارش شاه بلاگ شرکت ˮفرم لبزˮ(Formlabs) از نخستین چاپگر سه بعدی خود معروف به ˮفیوز ۱ˮ(Fuse ۱) که برای نمونه سازی حرفه ای خانگی طراحی شده است، رونمایی نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، امروز شرکت "فرم لبز"(Formlabs) یک چاپگر سه بعدی معروف به "فیوز ۱" را که از نوع "پخت لیزری انتخابی"(SLS) است و برای ساخت نمونه های اولیه حرفه ای و مهندسان ساخته شده است، معرفی نمود.
پخت لیزری انتخابی(SLS) یک تکنیک تولید افزودنی(Additive Manufacturing) است که در آن با استفاده از یک لیزر بعنوان منبع انرژی مواد پودری(معمولاً نایلون/ پلی آمید) را پخته و به هم متصل می کنند. این کار با هدف گیری نقاطی در فضا(که از یک مدل سه بعدی در کامپیوتر بدست می آید) به صورت خودکار و اتصال آنها به یکدیگر به منظور تولید یک ساختار صلب صورت می گیرد. این روش شبیه به ذوب لیزری انتخابی(SLM) است؛ این دو روش در یک نگاه از یک مفهوم یکسان هستند، اما در جزئیات فنی تفاوت دارند. روش ذوب لیزری انتخابی(SLM) شبیه به روش پخت لیزری انتخابی است، با این تفاوت که در SLM ماده به جای پخت کاملاً ذوب می شود و خصوصیات متفاوتی نظیر ساختار کریستالی، تخلخل و غیره بوجود می آورد. SLS(و همینطور سایر تکنیک های ذکر شده AM) یک فناوری نسبتاً جدید هستند که تابحال عمدتاً برای نمونه سازی سریع و برای تولید کم حجم قطعات کاملاً مورد استفاده قرار گرفته است. با پیشرفت تجاری در فناوری AM، نقش تولید در حال گسترش است.
"فیوز ۱" از نخستین پودر نایلون ساخته شده توسط شرکت "فرم لبز" استفاده می نماید تا چاپ SLS را با قیمت مناسب تری برای کسب و کارها فراهم آورد. این چاپگر در واقع یک چاپگر صنعتی با محفظه قابل جابجایی است که می تواند در هنگام اتمام کار جهت استفاده مداوم و چند باره تعویض شود. علاوه بر این، یک دوربین داخلی به کاربران امکان می دهد ساخت و ساز را به صورت زنده و لحظه ای تماشا کنند و به آنها اجازه می دهد اشراف کامل به روند ساخت داشته باشند.
"فرم لبز" در دنیای پروتز پزشکی جایگاه ثابتی برای خود بوجود آورده است و از چاپگرهای آن برای ساخت دندان های مصنوعی استفاده می شود. در عین حال، "فیوز ۱" قبلاً توسط شرکتی به نام PHS برای ساخت پروتز انگشت آزمایش شده است.
"متیو میکوز" بنیان گذار PHS می گوید که این ماشین جدید او را قادر می سازد پروتزهای مصنوعی را به شکل واقعا سفارشی و شخصی ساز بسازد و یک چاره سریع را برای بیماران فراهم آورد.
سه نوع رایج چاپ سه بعدی پلاستیکی FDM، SLA و SLS است. چاپگرهای سه بعدی خانگی با رسوب قطراتی از نوارهای پلاستیکی ذوب شده استفاده می نمایند. روش SLS با استفاده از لیزر، ذرات پودر پلاستیک را ذوب می کند و با قرار دادن لایه های جدید پودر روی مدل، آنرا شکل می دهد.
به صورت طبیعی با روش SLS، مقدار زیادی از پودرها به مدل تبدیل نمی شوند و "فیوز ۱" ساخته شده است تا مراقب این هدر رفت باشد.
این شرکت همینطور دستگاهی به نام "فیوز سیفت"(Fuse Sift) را در کنار چاپگر خود می فروشد که پودرهای بلااستفاده را بیرون کشیده و تمیز می کند تا در ساخت بعدی مورد استفاده مجدد قرار گیرند.
امید است که بیشتر از ۷۰ درصد از پودر نایلون هدر رفته قابل استفاده مجدد باشد که به صورت قابل ملاحظه ای ضایعات را کاهش داده و هزینه ها را پایین می آورد.
متأسفانه قیمت این چاپگر برخلاف خانگی بودن آن هنوز چیزی نیست که هر کسی بتواند از عهده آن برآید، مگر اینکه صاحب یک شرکت طراحی باشد، چون که قیمت آن ۱۸ هزار و ۴۹۹ دلار است. البته دستگاه "فیوز سیفت" ۹۰۰۰ دلار را با صرفه جویی جبران می کند.



1399/11/09
12:14:33
0.0 / 5
1009
تگهای خبر: پیشرفت , تولید , جت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است