پیش بینی زوال شناختی با بررسی الگوهای راه رفتن

پیش بینی زوال شناختی با بررسی الگوهای راه رفتن شاه بلاگ: پژوهشگران کانادایی در بررسی جدید خود دریافته اند که می توان با بررسی الگوهای راه رفتن، زوال شناختی را پیش بینی نمود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه وسترن، پژوهشگران برای اولین بار موفق شده اند به بررسی این مساله بپردازند که چگونه الگوهای متفاوت راه رفتن افراد مسن می توانند بر تشخیص دقیق تر انواع متفاوت زوال عقل و آلزایمر اثر بگذارند.
گروهی از پژوهشگران کانادایی به سرپرستی "دانشگاه وسترن"(Western University)، الگوهای راه رفتن و عملکرد مغز ۵۰۰ شرکت کننده را در یک آزمایش بالینی مورد بررسی قرار دادند.
دکتر "مانوئل مونترو اوداسو"(Manuel Montero-Odasso)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: ما شواهد دیرینه ای داریم که نشان می دهند مشکلات شناختی مانند حافظه ضعیف و اختلال عملکرد اجرائی می توانند پیش بینی کننده زوال عقل باشند. حالا می بینیم که عملکرد حرکتی خصوصاً نحوه راه رفتن نیز می تواند به تشخیص انواع متفاوت بیماریهای عصبی کمک نماید.
مونترو اوداسو به خاطر پژوهش در مورد رابطه میان تحرک و کاهش شناختی، در جهان شهرت دارد. وی، پیشگام رویکردها و روش های جدید تشخیصی برای پیشگیری و مقابله با زوال عقل زودرس محسوب می شود. همین طور مونترو اوداسو، گروهی شامل ۲۲ پژوهشگر و شش کارآموز را راهنمایی می کند.
این پژوهش، اختلالات راه رفتن را در طیف های شناختی گوناگون همچون افراد دارای پارکینسون، اختلال شناختی خفیف، آلزایمر، انواع فراموشی و همین طور بیمارانی که از نظر شناختی سالم بودند، مورد بررسی قرار داد.
نتایج این بررسی نشان داد که داشتن تنوع زیاد در راه رفتن، با عملکرد شناختی پایین تر ارتباط دارد. این بررسی توانست بیماری آلزایمر را با ۷۰ درصد دقت شناسایی کند.
"فردریکو پروچینی فاریا"(Frederico Perruccini-Faria)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: شواهد به دست آمده از این پژوهش، اولین شواهد قوی هستند که نشان می دهند تغییرپذیری راه رفتن، یک نشانگر مهم برای فرایندهایی است که در مناطقی از مغز رخ می دهند که هم با اختلال شناختی و هم با کنترل حرکتی در ارتباط هستند. ما در این پژوهش نشان داده ایم که تنوع زیاد در راه رفتن بعنوان یک نشانگر این اختلال شناختی می تواند بیماری آلزایمر را به صورت قابل اعتمادی تشخیص دهد.
مونترو اوداسو افزود: این تنوع راه رفتن را می توان مانند نوعی آریتمی درک کرد. شاید کادر درمان بتوانند این مورد را نیز مانند ارزیابی ضربان قلب بواسطه نوار قلب، در تنظیمات بالینی مورد بررسی قرار دهند.
"ریچارد کامیکیولی"(Richard Camicioli)، استاد "دانشگاه آلبرتا"(University of Alberta) و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: داشتن تنوع در راه رفتن می تواند بعنوان یک نشانگر حرکتی جهت بررسی کاهش شناختی و بیماریهای گوناگون مورد استفاده قرار بگیرد و یک آزمایش بالینی برای بیماران خصوصاً بیمارانی باشد که از فناوری پوشیدنی استفاده می نمایند.
پژوهش آنها در مجله "Alzheimer’s & Dementia" به چاپ رسید.




منبع:

1399/11/30
21:15:16
0.0 / 5
948
تگهای خبر: پژوهش , جهان , دانش , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است