با حضور رییس صندوق نوآوری ریاست جمهوری ؛

تولید اولین حلال سبز صنعتی كشور در مازندران رونمایی گردید

تولید اولین حلال سبز صنعتی كشور در مازندران رونمایی گردید به گزارش شاه بلاگ تولید حلال سبز دی اکسالان برای نخستین بار در کشور امروز چهارشنبه با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در شهرک صنعتی « تشبندان » محمودآباد رونمایی گردید.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، مدیر عامل شرکت صنعت سبز طبرستان در مراسم رونمایی از محصول جدید اظهار داشت: حلال سبز دی اکسالان برای نخستین بار در کشور در این شرکت ساخته شده است و در موارد آرایشی و بهداشتی، صنایع داروسازی، انواع پاک کننده ها و رنگ و رزین کاربرد دارد.
حسین صالحی با بیان این که این حلال سبز می تواند جایگزین حلال های زیان آوری نظیر تیل اتیل کتون، استن و تتراهیدروفوران شود، اضافه کرد: حلال سبز فاقد آرماتیک و بنزن است و از نظر زیست محیطی مناسب می باشد و خطرات حلال های شیمیایی را ندارد.
وی از محصول ساخته شده بعنوان جایگزینی مناسب برای حلال های وارداتی یاد کرد که با قیمت نسبتا بالایی وارد کشور می شود و اظهار داشت: قیمت حلال سبزین نصف قیمت حلال های دیگر با کاربرد مشابه است.
مدیر عامل شرکت صنعت سبز طبرستان ابراز امیدواری کرد که با تولید انبوه این حلال نیاز کشور به حلال های وارداتی کاهش پیدا کند و با رسیدن به مرحله صادرات برای کشور ارزآوری داشته باشد.
شرکت صنعت سبز طبرستان در سال ۱۳۸۰ با هدف ساخت و عرضه ی انواع حلال ها و مواد شیمیایی در شهرک صنعتی محمود آباد تاسیس شد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همینطور امروز از شرکت دانش بنیان « دابو صنعت » واقع در شهرک صنعتی تشبندان محمودآباد بازدید کرد.
شرکت دابوصنعت یکی از شرکتهای دانش بنیان مازندران است که فعالیت خویش را در صنعت تاسیسات و انرژی با هدف طراحی، ساخت و تولید انواع سیستم های گرمایشی از سال ۱۳۷۳ شروع کرد. انواع دیگ های مورد استفاده در صنایع مختلف، مبدل های حرارتی، انواع فیلتر مایعات، دی اریتور، مخازن تحت فشار، انواع سیستم های کاهنده مصرف انرژی، پکیج های چند منظوره موتورخانه ای، هواسازهای گرمایشی و مشعل های صنعتی همچون تولیدات این شرکت است.
دابوصنعت نخستین شرکت تولیدکننده بویلرها و مبدل ها است که موفق به طراحی، تولید و ثبت محصولات دانش بنیان جدید با رویکرد کاهش مصرف انرژی شده است. این شرکت با حمایت و هدایت پارک علم و فناوری مازندران به مرحله تولید و بالندگی رسیده است.
پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خویش را با چهار شرکت دانش بنیان شروع کرد و در ابتدای کار، دایره محدودی از اعتماد و فعالیت را به نمایش گذاشت، اما در سالهای اخیر بسته های حمایتی سبب شد که نه تنها شرکتهای جدید وارد فعالیت فناورانه شوند، بلکه شرکتهای صنعتی قدیمی هم پا در عرصه دانش بنیان گذاشتند تا کیفیت و رقابت پذیری محصولات خویش را ارتقا بخشند.
در سال ۹۲ با آغاز کار دولت تدبیر و امید تنها ۳۳ شرکت فعال در حوزه دانش بنیان زیرمجموعه پارک علم و فناوری فعالیت داشتند که این تعداد امروزه به ۱۷۹ شرکت رسیده است.



1399/12/13
22:48:41
0.0 / 5
1300
تگهای خبر: پارك علم و فناوری , تولید , دانش , دانش بنیان
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است