رییس سازمان صمت

۸۰ درصد واحدهای سنگبری لرستان فعال می باشند

۸۰ درصد واحدهای سنگبری لرستان فعال می باشند به گزارش شاه بلاگ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار داشت: ۲۴۳ واحد سنگبری این استان دارای پروانه بهره برداری و از این تعداد حدود ۸۰ درصد فعال می باشند.


بهزاد منصوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: تعداد افراد مشغول در حوزه معادن بر مبنای پروانه بهره برداری یک هزار و ۸۶۲ نفر و در سنگبری ها هم ۲ هزار و ۷۱۰ نفر است.
وی ضمن اشاره به فعالیت ۱۷۱ معدن در لرستان خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای صنعتی در استان هم متفاوت می باشد بگونه ای که ۱۴۱ واحد به صورت ۱۰۰ درصد و مابقی هم بین ۲۵ تا ۷۵ درصد فعال می باشند.
رییس سازمان صمت لرستان اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری واحدهای صنعتی لرستان بر مبنای اطلاعات جواز تاسیس واحدهای فعال، ۲۵ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال است که بیشترین فراوانی گروه های صنعتی در استان به ترتیب سنگبری ها با ۲۴۳ واحد، صنایع غذایی با ۱۵۲ واحد و کمترین واحدها هم در ارتباط با صنایع نساجی و سلولزی می باشد.
استخراج بیشتر از یک میلیون تن مواد معدنی در لرستان
وی درباره عملکرد سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ بخش معدن هم اظهار داشت: برخی مواد معدنی شامل سنگ آهک، سنگ گچ، لاشه موزاییکی، مرمریت، چینی، فلدسپات، گرانیت، تالک، سیلیس، قیر طبیعی، لاشه آهکی، مارن، کنگلومرا، لاسه و مالون، سرب و روی، خاک صنعتی و شن و ماسه رودخانه ای در این زمان استخراج شده است.
منصوری تصریح کرد: میزان استخراج واقعی این واحدهای معدنی یک میلیون و ۶۴۳ هزار و ۱۳۹ تن بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: جمع کل صادرات سنگ استان پارسال به کشورهایی همچون ترکیه، استرالیا، امارات، کویت، روسیه، سنگاپور، آلمان و چین ۲ هزار و ۴۷۴ تن و ۲۲ کیلوگرم به ارزش ۸۱۹ هزار و ۶۷۸ دلار بوده است.


1399/12/18
18:49:05
0.0 / 5
1203
تگهای خبر: سرمایه گذاری , صنعت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است