از رونمایی پوستر لاله تا خبرهایی از یك نكوداشت و

از رونمایی پوستر لاله تا خبرهایی از یك نكوداشت و به گزارش شاه بلاگ امضا یک تفاهمنامه مشترک بین جهاد دانشگاهی هنر و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، رونمای از پوستر فیلم لاله و فیلم کوتاه VOIC، نکوداشت کامبوزیا پرتوی، دو اجرایی شدن یک تئاتر در تئاتر شهر و.... همچون خبرهای سینما و تئاتر است.


با انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی هنر و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، تعاملات و همکاریهای تخصصی این دو مجموعه توسعه پیدا می کند.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، این تفاهمنامه همکاری طی نشستی با حضور بهزاد رشیدی رئیس واحد هنر جهاد دانشگاهی و دبیر ششمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی و بابک بهداد و حسن نقاشی رئیس و نایب رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند با هدف توسعه همکاریهای تخصصی مشترک و کمک به سینمای مستند صنعتی و فناوری منعقد شد.
در قالب این تفاهم، همکاریهای طرفین در موضوع هایی همچون برگزاری جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی(فردا)، برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با مبحث فیلمهای مستند حوزه فناوری و صنعتی، اجرای طرح های مشترک، برگزاری دوره ها و ورک شاپ های آموزشی، همکاری در برگزاری مراسم "شب کارگردانان سینمای مستند" و مناسبت های سینمایی انجمن و همینطور اجرای طرح های مطالعاتی، پژوهشی و خدمات تخصصی همکاری خواهند کرد.


نکوداشت «کامبوزیا پرتوی» در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه «مهر سلامت» برگزار می شود


به گزارش روابط عمومی جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت»، نکوداشت «کامبوزیا پرتوی»، کارگردان و فیلم نامه نویس سرشناس سینمای ایران، و داور دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» در مراسم اختتامیه این رویداد برگزار می گردد.

پرتوی متولد ۱۸ اسفند ۱۳۳۴، ساخت فیلم‎های «افسانه دو خواهر»، «گربه آوازه خوان»، «گلنار»، «کافه ترانزیت»، «کامیون» را در مقام کارگردان بر عهده داشته و از او فیلمنامه آثاری چون سریال «گل پامچال» و فیلمهای «ایستگاه متروک»، «خیابان های آرام»، «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «فراری» و فیلمنامه فیلم سینمایی «محمد (ص)» و... به یادگار مانده است.
برنده چهار سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم فجر برای فیلمهای «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «کافه ترانزیت»، «فراری» و «کامیون» در سن ۶۵ سالگی به علت مبتلا شدن به کرونا درگذشت.

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» امروز سه‎شنبه 19 اسفندماه ساعت 20: 30 در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با معرفی برگزیدگان به کار خود آخر می دهد.

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره به صورت آنلاین از سایت جشنواره به آدرس msff.ir و اینستاگرام جشنواره به آدرس @mehresalamatfilm قابل مشاهده می باشد، همینطور با همکاری صداوسیما، این مراسم از شبکه سلامت و شبکه استانی اصفهان پخش خواهد شد.

دومین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه «مهر سلامت» با هدف ارتقاء فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت از راه پیوند هنر و عمل خیر با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با شعار «هر ایرانی یک مهروز سلامت» برگزار می گردد.

نمایش «یاماها» طی دو نوبت روی صحنه می رود

نمایش «یاماها» به کارگردانی کهبد تاراج در تالار قشقایی تئاتر شهر روزهای 21 و 22 اسفند ماه طی دو نوبت به صحنه خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج روزهای پنجشنبه 21 و جمعه 22 اسفند ماه طی دو نوبت میزبان مخاطبان است.
بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ساعت اول اجرای نمایش در ایام یاد شده 17 و ساعت دوم اجرا 18: 45 تعیین شده است.
نمایش «یاماها» به نویسندگی و کارگردانی کهبد تاراج و بازی مازیارسیدی، مرجان قمری، لبخند بدیعی که از روز اول بهمن ماه سالجاری در تالار قشقایی تئاتر شهر روی صحنه رفته روز جمعه 22 اسفند ماه به اجرای خود در تالار قشقایی تئاتر شهر آخر می دهد.






رونمایی از اعلان لاله

پوستر رسمی و لوگوی فیلم لاله به کارگردانی اسدالله نیک نژاد و تهیه کنندگی پروانه پرتو و تورج منصوری رونمایی و منتشر گردید.
به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی لاله به کارگردانی اسدالله نیک نژاد اماده نمایش شد فیلم سینمایی لاله با حضور بازیگران ایرانی و به زبان انگلیسی ساخته شده است و مقرر است در زمان اکران در دو نسخه جداگانه، به زبان انگلیسی همراه با زیرنویس فارسی و دوبله فارسی به نمایش در بیاید.
همزمان با آماده نمایش شدن این فیلم، لوگو و پوستر رسمی فیلم که توسط عرفان بهکار طراحی شده، رونمایی و منتشر شد
سارا امیری، سام قریبیان، ایرج نوذری، نیکی کریمی، میترا حجار، محمد صادقی، امیرعلی دانایی، همایون ارشادی، آزیتا حاجیان، لیلا اوتادی، محمود اردلان، ژوبین رهبر، پیام اینالویی، بهرام حیدری و محمد متوسلانی بازیگران این فیلم هستند.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: اسدالله نیک نژاد، تهیه کنندگان: پروانه پرتو، تورج منصوری، مدیر فیلمبرداری: تورج منصوری، تدوین: حسن ایوبی، موسیقی: احسان بیرق دار، طراح صحنه: ایرج رامین فر، طراح لباس: بهزاد آدینه، طراح چهره پردازی: اکرم نویدی، دانیال حقیقت، صداگذاری و میکس: احسان خانزادی، عرفان یزدی، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، مدیر تبلیغات: محمد موحد نیا محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، پخش: فیلمیران.






پوستر فیلم کوتاه «voice» رونمایی گردید
روز گذشته پوستر فیلم کوتاه «voice» که توسط فرناز مزین طراحی شده رونمایی گردید.
به گزارش روابط عمومی، فیلم کوتاه «voice» به نویسندگی و کارگردانی علی عبدالهی و تهیه کنندگی حامد قریب بعد از پیمودن مراحل پس تولید خود، روز گذشته در اکرانی خصوصی برای اهالی رسانه در سینما و استودیو سین واقع در مجموعه جم سنتر نیاوران به معرض نمایش گذاشته شد.
در این مراسم که با حضور عوامل و بازیگران همراه بود، از پوستر فیلم که توسط فرناز مزین طراحی شده رونمایی گردید.
فیلم کوتاه «voice» برشی از زندگی یک صدابردار سینما است که در حین رساندن مسافران، شب و روز را در یک ماشین و باشنیدن صداهایی که از زندگی عاشقانه خود ضبط کرده سپری می کند.
در خلاصه داستان این اثر آمده است: «هانا: اگه یه روز دلت برام تنگ شه چیکار می کنی؟ ابی: صدات و گوش می دم...»
ابراهیم عزیزی، هانا کامکار و خلیل ظروفچیان بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.
از دیگر عوامل این اثر میتوان به: حامد قریب(تهیه کننده و مدیر تولید)، شاهین طوفان(مدیر فیلمبرداری)، علی گورانی(تدوین)، محسن نانکلی(صدابردار)، حسین قورچیان(صداگذار)، امید روشن بین(موسیقی)، فربد جلالی(اصلاح رنگ)، محمد حسین قانع(جلوه های ویژه)، میثم اسلامی(مترجم)، هادی میثمی (نوازنده ویلن سل)، ناهید رضایی(منشی صحنه)، محمدرضا امینی، حمزه نصیری، محمد جواد کبیری(گروه فیلمبرداری)، علیرضا خضرایی(عکاس)، شادان کمیلی(گریم)، کیان عزیزیان(تدارکات)، سهراب تیموریان(سینه موبیل)، سعید موسوی(ساخت عروسک) و آرت استوری(مجری طرح) اشاره نمود.


هولودومور» جمعه به کار خود آخر می دهد
به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر سه گانه، نمایش «هولودومور» به نویسندگی علی صفری و کارگردانی «رها حاجی زینل» و تهیه کنندگی سید محمدمهدی طاهریان مهدوی جمعه هفته جاری مصادف با بیست و دوم اسفند ماه ۹۹ به اجراهای خود در عمارت نوفل لوشاتو آخر خواهد داد.
رها حاجی زینل کارگردان این نمایش درباره احتمال بازاجرا اثر در سال آتی اظهار داشت: به امید خدا پس از اجرای اثر در شهر «کیِف» اکراین اثری کاملا متفاوت را روی صحنه خواهیم برد، قرار بر این است که گروه برای تحقیقات، گفتگو و بازدید از اماکنی که با نسل کشی هولودومور از نزدیک در ارتباط بوده اند برود، بعد از این بازدید اثر با نگاهی متفاوت و برپایه مستندات تازه روی صحنه می رود.
هفته گذشته «سرگئی بوردیلیاک» سفیر تام الختیار کشور اکراین در ایران به تماشای این نمایش نشست و از این اجرا برای نمایش در شهر کیف دعوت به عمل آورد.
سارینا آزادمیلانی، فرشاد ایوبی، محمد پسندیده، تیما تقی زاده، فرزانه سیری، آهو شفیعی، میلاد صالح وند، مهدی عباسی، نیکا قاسمی، عاطفه موسوی، علیرضا، ولی پور بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش خواهند پرداخت.
«هولودومور» در زبان محلی اکراینی به معنای مرگ بر اثر گرسنگی است، این نمایشنامه روایتی از قحطی کشور اکراین پس از جنگ جهانی است؛ اتفاقی که سبب مرگ میلیون ها نفر شد.
«هولودومور» تازه ترین محصول گروه تئاتر سه گانه همچون ۲ نمایش «آشویتس زنان» و «برلین ۱۰: ۱۰» نگاهی به مشکلات و معضلات پیرامون جنگ جهانی دارد.
شهاب شریفی در مقام طراح صحنه، امین قنبری بعنوان طراح گرافیک، حنیف پرنده بعنوان طراح تیزر، مهدی سلیمی در مقام طراح موسیقی، فرزانه سیری بعنوان طراح لباس و رضا جاویدی و احسان زارع بعنوان عکاس، حاجی زینل را در این نمایش همراهی می کنند.

جزئیات مراسم پایانی جشنواره «هنر زنده است» اعلام شد
عصر پنج شنبه ۲۱ اسفند ۹۹ مراسم پایانی اولین جشنواره «هنر زنده است» با اهدای جوایز برگزیدگان چهار بخش برگزار می شود.
به گزارش ستاد اطلاع رسانی جشنواره «هنر زنده است»، این مراسم از ساعت ۱۵ روز پنج شنبه ۲۱ اسفند ۹۹ با حضور دبیران ۴ بخش جشنواره در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب برگزار می شود.
بر اساس این خبر، در این مراسم برگزیدگان بخش های تئاتر، موسیقی، دیجیتال آرت و فیلم معرفی و نشان جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آنها اهدا خواهد شد.
پخش پیام «علی نصیریان» رئیس هیأت داوران و سایر داوران جشنواره «هنر زنده است» و «پیروز حناچی» شهردار تهران از دیگر بخش های این مراسم ۹۰ دقیقه ای است که برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در چهار نقطه از پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب اجرا می شود.
حضور در این مراسم به همین علت، به شکل محدود و مختص به برگزیدگان خواهد بود و علاقه مندان می توانند از راه صفحه رسمی جشنواره «هنر زنده است» در اینستاگرام، سایت تیوال و یوتیوب به دو زبان فارسی و انگلیسی مراسم اختتامیه را مشاهده کنند.
در این مراسم نزدیک به ۵۰ نفر در بخش های مختلف جایزه خواهند گرفت و جوایز نقدی از پنج میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که در همان روز اختتامیه به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت، ضمن آن که از آنجائیکه بعضی از شرکت کنندگان در شهرستان هستند و احتمال دارد به علت شرایط کرونایی در سالن مراسم حاضر نباشند، جوایز آنها برایشان ارسال خواهد شد.
گفتنی است مقدمات برگزاری جشنواره «هنر زنده است» از اسفند ۹۸ شکل گرفت و امروز تبدیل به یک نهاد مدنی فرهنگی شده است که دارای هیئت موسس، شورای سیاستگذاری، هیئت داوران و دبیران بخش های مختلف است و بعنوان یک رویداد بخش خصوصی مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آستانه آخر نخستین دوره برگزاری قرار دارد.



1399/12/20
11:25:09
0.0 / 5
1133
تگهای خبر: آنلاین , اینستاگرام , پژوهش , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است