تكنولوژی جدید در خودروهای فولكس واگن

تكنولوژی جدید در خودروهای فولكس واگن به گزارش شاه بلاگ، به نقل از ایلنا فناوری PWLAN یا شبكه باز محلی بی‌سیم، از جدیدترین سیستم‌هایی می باشد كه شركت آلمانی فولكس‌واگن از سال 2019 خودروهایش را به این فناوری هوشمند مجهز خواهد نمود. اتصال بین خودروها و حركت آگاهانه‌تر خودروها نسبت به شرایط جاده همیشه خواسته اصلی متخصصان امر حوزه حمل‌ونقل بوده و تنها راه رسیدن به این مهم استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن می باشد.


فولكس واگن  به عنوان یكی از غو‌ل‌های خودروسازی جهان با درك این موضوع كه «تحقیق و توسعه» است مشخص می‌كند خودروهای آینده دارای چه نوع طراحی بوده و از چه ظاهر و باطنی برخوردار باشند؛ تمامی تلاش خود را در طراحی و ساخت خودروهایی كه قدرت فناوری، ایمنی و آسایش حرف اول را در آنها می‌زند به كار گرفته است.
 
 
به كارگیری جدید‌ترین پیشرفت‌های تكنولوژیك در خودروها، به اندازه‌ی سایر مشخصه‌های محصولی كه قرار است وارد بازار شود مهم است. فولكس واگن نیز از این قاعده مستثنی نیست و محصولات خود را به طیف وسیعی از تكنولوژی‌های پیشرفته مجهز كرده است. تمامی تكنولوژی‌های به كار رفته در محصولات این خودروساز در راستای ساخت آینده‌ای سبزتر و ایمن‌تر برای كاربران خود است.
 
اگر بخواهیم نگاهی كوتاه به بعضی از  تكنولوژی‌های به كار رفته در محصولات فولكس واگن بیاندازیم باید به  تكنولوژی‌های   I.D. Pilot یا حالت رانندگی خودكار، تكنولوژی كنترل حركتی، سیستم هوشمند اكو، كمك اضطراری (Emergency Assist) ،ارتباطات بی‌سیم و استفاده از  فناوری PWLAN اشاره كنیم.
 
از آنجایی كه امروزه ایمنی یكی از اولویت‌های اصلی خریداران خودرو به شمار می رود، محصولات فولكس واگن به فناوری‌های پیشرفته كمك اضطراری (Emergency Assist) ، جهت پیشگیری از وقوع تصادفات مجهز شده است.  تكنولوژی كنترل حركتی نیز یك پیش نمایش از آینده فناوری های داخلی فولكس واگن كه همراه با اپلیكیشن های تلفن هوشمند استفاده از خودرو را دوباره تعریف می‌كند.
 
سیستم كنترل صوتی در خودرو های فعلی بسیار ضعیف عمل می كند. در این بین فولكس‌ واگن قصد دارد با به كار بردن هوش مصنوعی در محصولات جدید خود، سیستم راهنما و كنترل صوتی را به حدی كاربردی برسانند. همچنین ارتباطات بی‌سیم و استفاده از  فناوری pWLAN (شبكه بیسیم عمومی) برای ارتباط خودروها با یكدیگر از جمله تكنولوژی‌هایی است كه فولكس واگن با به كارگیری آنها آسایس و امنیت را برای رانندگان خودروهای خود به ارمغان خواهد آورد.
 
فناوری PWLAN یا شبكه باز محلی بی‌سیم، از جدیدترین سیستم‌هایی است كه شركت آلمانی فولكس‌واگن از سال 2019 خودروهایش را به این فناوری هوشمند مجهز خواهد كرد. اتصال بین خودروها و حركت آگاهانه‌تر خودروها نسبت به شرایط جاده همیشه خواسته اصلی متخصصان امر حوزه حمل‌ونقل بوده و تنها راه رسیدن به این مهم استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن است. با استفاده از فناوری PWLAN كه همانند هات‌اسپات یا نقاط اتصال به شبكه به صورت باز و بدون نیاز به پسورد عمل می‌كند، امكان ارتباط بین خودروها و ارتباط خودروها با مركزی كه امكان ردیابی و كنترل تمام خودروهای هر نقطه را داشته باشد، به وجود می‌آید. این فناوری تا شعاع ۵۰۰ متری كار می‌كند و برای ایجاد ارتباط از شبكه اینترنت بی‌سیم محلی بهره می‌برد. بنابراین، این فناوری و ارتباط برای صاحبان خودرو شامل هزینه‌ نمی‌شود. نظارت بر زمان واقعی ترافیك و اطلاعات در مورد وسایل نقلیه اورژانس از طریق این سیستم به راحتی  امكان پذیر است.
 
 
علاقمندان به خودروهای با كیفیت آلمانی كه در ایران طرفداران بسیاری نیز دارد اكنون می‌توانند شاهد ورود این خودروها به بازار ایران باشند.
1396/04/26
00:17:40
5.0 / 5
5435
تگهای خبر: تكنولوژی , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است