15 معدن در چهارمحال و بختیاری فعال می شود

15 معدن در چهارمحال و بختیاری فعال می شود به گزارش شاه بلاگ ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اعلان اینکه 15 معدن استان امسال احیا خواهد شد، اظهار داشت: این معادن شامل سنگ تزئینی، سنگ لاشه و دولومیت است که بوسیله برگزاری مزایده به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار می شود.


مهرداد قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اشاره کرد: برای فعال شدن باردیگر این تعداد معدن در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود و با بهره برداری از این معادن حداقل برای ۱۰۵ نفر در استان اشتغال زایی خواهد شد.
وی معادن قابل احیاء را شامل ۲ گروه دانست و تصریح کرد: یک گروه معادن غیرفعال که دارای پروانه بهره برداری هستند و گروه دیگر معادن فاقد پروانه بهره برداری است که بوسیله مزایده واگذار خواهد شد.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال قبل پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در این استان استخراج شد.
قاسمی اشاره کرد: اکنون ۱۰۷ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان فعال و ذخیره قطعی این معادن حدود ۸۹۰ میلیون تُن برآورد شده است.
وی ادامه داد: هشت نوع ماده معدنی در چهارمحال و بختیاری شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت وجود دارد.
قاسمی اشاره کرد: حقوق دولتی معادن در سطح ملی و استانی هفت برابر شده که بعد از دریافت آن و واریز به خزانه کل کشور، ۱۵ درصد برای انجام عملیات بهداشتی، درمانی و عمرانی در مناطق مجاوز معادن اختصاص داده و هزینه می شود.
وی تصریح کرد: ۱۲ درصد از حقوق دولتی دریافتی از معادن نیز بمنظور احیای جنگلها و منابع طبیعی مجاور معادن اختصاص داده و هزینه خواهد شد.
قاسمی اشاره کرد: در سال قبل ۳۸ میلیارد ریال از بهره برداران معادن چهارمحال و بختیاری بابت حقوق دولتی در رابطه با برداشت پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی در استان دریافت شده که نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۸ افزون بر ۲۵ درصد افزایش داشته است.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۱۲۵ معدن متروکه شناسایی شده است.



منبع:

1400/02/15
10:39:47
5.0 / 5
1116
تگهای خبر: سرمایه گذاری , صنعت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است