رییس مركز ملی فرش ایران:

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف با تخفیف ۷۰ درصدی

بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف با تخفیف ۷۰ درصدی به گزارش شاه بلاگ رئیس مرکز ملی فرش ایران از تخفیف ۷۰ درصدی برای برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف اطلاع داد.


به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز ملی فرش ایران، «فرح ناز رافع» با بیان برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران با تخفیفات ویژه، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه که به علت بالا بودن نرخ اعلام شده با عدم استقبال ستاد عالی راهبری، تشکل ها، اتحادیه ها و سایر ذی نفعان فرش دستباف روبه رو شده بود، با مساعدت حداکثری مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در زمان مقرر برپا می شود.
وی بیان داشت: با پیگیری جدی قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی و همینطور مساعدت مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی درباره غرفه سازی و خدمات جامع نمایشگاهی، این نمایشگاه به ازای متری ۲۰۰ هزار تومان تشکیل خواهد شد.
رافع اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه با تایید ستاد عالی فرش دستباف و اصرار فعالان این حوزه اقتصادی بوده است و در همین زمینه رونق بخشیدن به فضای تولید و کسب و کار در حوزه فرش، تأثیر بسزایی در رشد میزان صادرات غیرنفتی و کسب درآمد ذی نفعان این حوزه خواهد داشت.
قیمت اولیه برگزاری نمایشگاه یاد شده توسط مجری رقم ۳۴۷ هزار تومان به ازای هر متر مربع اظهار شده بودکه به ۳۱۴ هزار تومان کاهش یافت و در جلسه امروز قیمت متری ۲۰۰ هزار تومان تثبیت شد.
به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، بررسی کارنامه صادرات فرش دستباف ایران در ۲ ماهه نخست سال جاری در هم سنجی با پارسال، رشد ۸۴.۶ درصدی ارزشی و ۲۷۵ درصدی وزنی ۲۷۵ وزنی را نشان می دهد
ژاپن و آلمان دو کشور وارد کننده نخست فرش دستباف ایرانی در میان ۳۳ کشور مورد معامله با ایران بوده اند.
مطابق آمارها، در سال ۲۰۱۹ بیشتر از یک میلیارد دلار فرش دستباف در مبادلات جهانی به کشورهای مختلف صادر شد. در این میان جمهوری اسلامی ایران سهم ۷.۹ درصدی از مجموع صادرات فرش دستباف را به خود اختصاص داد.



منبع:

1400/04/30
22:56:52
5.0 / 5
978
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است