یكی از همراهان میلیاردر ژاپنی در مسافرت به ماه

یكی از همراهان میلیاردر ژاپنی در مسافرت به ماه به گزارش شاه بلاگ دکتر ˮتریسی فاناراˮ (Tracy Fanara) دانشمندی است که تمام جوانب زمین را مطالعه می کند، اما در آینده ای نزدیک امکان دارد با موشک اسپیس ایکس ایلان ماسک این سیاره را ترک کرده و به فضا سفر کند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا، "فانارا" نامزد نهایی پروژه پرواز فضایی "ماه عزیز" است که توسط میلیاردر ژاپنی یوساکو مائه زاوا(Yusaku Maezawa) خریداری شده و طی آن این فرد ژاپنی می خواهد در سال ۲۰۲۳ هشت نفر را با خود به دور ماه ببرد.
"تریسی فانارا" اظهار داشت: من ۶ هفته نخوابیدم. در طول کل فرآیند، شبها به علت هیجان و فکر کردن در مورد این مأموریت نتوانستم بخوابم.
"مائه زاوا"، بنیانگذار بزرگترین خرده فروشی آنلاین ژاپن است و دارایی او دو میلیارد دلار ارزش دارد. برنامه ی سفر او که نخستین سفر سرنشین دار موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس است، در سال ۲۰۱۸ در طول برنامه ای که ایلان ماسک(Elon Musk) هم در آن شرکت داشت در کالیفرنیا اعلام گردید.


او که یک مجموعه دار هنری هم هست برنامه ی "ماه عزیز" خویش را شروع کرده و می خواهد ۶ تا هشت هنرمند از سراسر جهان را به همراه خود ببرد تا در سال ۲۰۲۳ به مدت ۶ روز در فضا بمانند. "مائه زاوا" در طول آن رویداد اظهار داشت: از این هنرمندان می خواهم که بعد از بازگشت به زمین اثری خلق کنند و این آثار سبب شگفتی ما خواهد شد.
"فانارا" یک مهندس و دانشمند تحقیقاتی است که حالا مدیر بخش "Coastal Modeling" اداره ملی اقیانوسی و جوی است. این مهندس و دانشمند تحقیقاتی دارای مدرک دکترا از دانشگاه فلوریدا است و ۶ سال قبل را صرف مدیریت برنامه تحقیقات بهداشت محیط در آزمایشگاه دریایی موته کرده است. "فانارا" اصالتاً اهل بوفالو، نیویورک است؛ اما هم اکنون در گینسویل، فلوریدا زندگی می کند. عشق او به علم هم از سن ۱۴ سالگی شروع شد.




منبع:

1400/05/03
22:54:15
5.0 / 5
948
تگهای خبر: آزمایشگاه , آنلاین , جهان , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است