ضربه قیمت گذاری دستوری به خودروسازی بیشتر از تحریم ها بود

ضربه قیمت گذاری دستوری به خودروسازی بیشتر از تحریم ها بود رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری در هیچ اقتصاد توانمندی در دنیا مرسوم نیست و کمترین نتیجه منفی آن، فراهم شدن زمینه واسطه گری و دلالی است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر به نقل از سایپا، رحیم اسماعیلی دانا در مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا به صورت های مالی عرضه شده اشاره نمود و اضافه کرد: قیمت گذاری دستوری نه به نفع تولیدکننده است، نه مصرف کننده؛ چونکه پول را از تولید خارج و در جاهایی که تأثیرات مخرب بر اقتصاد دارند، خرج می کنند.
رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا اضافه کرد: واسطه ها به معنای واقعی کلمه مخرب اقتصاد هستند و بیشترین سود را از فضای غیرشفافی می برند که عامل اصلی آن قیمت گذاری دستوری است.
وی اظهار نمود: بیشتر از دو سال است که شدیدترین تحریم های ممکن، صنعت خودرو کشور را تحت فشار قرار داده اما امروز شاهد پیشرفت این صنعت و حتی عرضه خودروهایی کاملاً داخلی با استانداردهای قابل قبول هستیم.
اسماعیلی دانا اضافه کرد: همین مساله نشان داده است متخصصان و مدیران صنعت خودرو از پس تحریم ها و ترامپ برآمده اند اما آنچه آنها را با زیان مواجه کرده، قیمت گذاری دستوری است که ضربه بیشتری به تولیدکننده و مصرف کننده زده است.
وی افزود: در حالیکه افزایش نرخ ارز و نهاده های تولید، قیمت تمام شده محصولات را افزایش داده، قیمت گذاری دستوری سبب شده واسطه ها از جیب سهامداران سایپا و ایران خودرو درآمدزایی کنند.
رئیس مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا ضمن اشاره به آغاز به کار دولت جدید اظهار نمود: به نظر می آید دولت جدید تمایل بیشتری به شنیدن صدای تولیدکننده دارد و امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها توجه بیشتری برای رفع موانع تولید صورت پذیرد؛ همچون این که سایه شورای رقابت و قیمت گذاری دستوری از سر صنعت خودرو کم شود.

1400/05/10
15:53:20
5.0 / 5
1033
تگهای خبر: بازرگانی , پیشرفت , تولید , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است