واکنش سه صنف سینمایی به طرح صیانت از فضای مجازی

واکنش سه صنف سینمایی به طرح صیانت از فضای مجازی ایرنا نوشت: سه صنف سینمایی در اطلاعیه ای اعلام کردند: طرح صیانت از فضای مجازی محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست است و چنین طرحی نتیجه مجلسی است که پشتوانه مردمی ندارد.



سه صنف کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن تهیه کننده - کارگردانان سینما و انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در اطلاعیه ای مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست دانستند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «طرح پشتیبانی از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که به تازگی در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و در نهایت در ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی قرار گرفت، تضعیف کننده حقوق اساسی ملت ایران و محدود کننده ی اصل آزادی است. این طرح که در صورت تصویب نهایی، می خواهد مردم ایران را از جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات محروم سازد، از همان ابتدا محکوم به شکست است. سیر تاریخی این طرح یادآور همان اشتباهات محافظه کاران در رویارویی با پدیده های مدرنی چون رادیو، تلویزیون، سینما، ویدیو و ماهواره است.
در ادامه این بیانیه آمده است: «باید خیال مردم ایران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هیچ جریان متعصبی نمی تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد. در اینباره می شود به اینترنت ماهواره ای بین المللی اشاره نمود که عنقریب تمامی فضای جغرافیای ایران را فرا خواهد گرفت و این «سبو را خواهد شکست و این پیمانه را خواهد ریخت»!
۵۸۵۸

1400/05/11
22:04:00
5.0 / 5
946
تگهای خبر: اینترنت , بین الملل , تاریخ , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است