پرویز پرستویی، فیلم تازه حبیب احمدزاده را، پیام رسان صلح به جهان معرفی نمود

پرویز پرستویی، فیلم تازه حبیب احمدزاده را، پیام رسان صلح به جهان معرفی نمود پرویز پرستویی، در نشست خبری فیلم «داستان های هزار و یک روز یا افسانه بُناسان، غول چراغ جادو»، به صورت تلفنی حضور یافت و از این اثر سینمایی به کارگردانی حبیب احمدزاده، بعنوان پیام رسان صلح به همه جهان یاد کرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از خبر آنلاین، نشست پرسش و پاسخ فیلم «داستان های هزار و یک روز یا افسانه بُناسان، غول چراغ جادو»، به کارگردانی حبیب احمدزاده، عصر امروز (شنبه ۱۷ مهر) با حضور عوامل و کارگردان، در سالن شماره۲ سینما فرهنگ برگزار گردید. احمدزاده در آغاز این نشست، اظهار داشت: «اگر این فیلم کمک نماید تا کودک فکر کند که می تواند خویش را جای کودکان فیلم بگذارد، برد کرده ایم. حقیقت جنگ را نمی توان برای کودک به تصویر کشید. تلاش کردیم خشونت جنگ را کم نماییم تا بچه ها با این ژانر فیلم آشنا گردند. تلاش کردیم با این فیلم از جانبازان تشکر نماییم حتی اگر بقیه از آنها تشکر نمی کنند.» در ادامه، زینب احمدزاده، نویسنده این فیلم هم توضیح داد: «شیوه کار پدرم به این صورت است که قالبی در ذهن دارد و بعد سراغ فیلمبرداری می رود؛ درواقع همه چیز بستگی به ذهن فعال او دارد. پدر، روتین خاصی را در ذهن ندارد چون که اگر ایده هایش به بار ننشیند، به دنبال ایده جدیدی می رود. مدنظر حبیب احمدزاده، بارش فکری بود و کار را این گونه پیش بردیم و توانستیم با پختگی به تفاهم برسیم.» حبیب احمدزاده هم در ادامه اظهار داشت: «تمام افراد در گروه ما زحمت کشیدند. پرویز پرستویی هم از افرادی بود که به ما کمک شایانی کرد. تلاش کردیم کار فاخری انجام دهیم. اگر کسی دلسوز مملکت ما است باید از دیده شدن دست بکشد و پای کار بیاید. کارگردان خوب تمام تلاش خویش را می کند تا پیشرفتی شکل گیرد.» او اضافه کرد: «یک رسانه ژاپنی به مبحث دوستی و رفاقت ایرانیان و عراقی ها پرداخته بود و این درحالی بود که ژاپنی ها همچنان از جنگ جهانی دوم با همسایگان خود درگیرند اما اروند رود، سبب ایجاد دوستی میان ملت ایران و عراق شده است. هر دو ملت، قربانی جنایت کاری به اسم صدام شدند اما ما به واسطه اروندرود، دنبال صلح و دوستی هستیم. این مساله مانند مساله خلیج فارس است که تمام انرژی مان را روی دشمنی با حاشیه نشینان خلیج فارس می گذاریم در حالیکه نام این خلیج، برای همیشه فارس است.»
این کارگردان افزود: «یکی از دلایلی که کاراکتر غول را ساختیم تا بحث جدیدی راه بیندازیم و تلاش نماییم که توجه کودکان را به مسائل جدیدی جلب نماییم. متاسفانه غرب تعریف غلطی از صلح دارد. در زلزله بم ۴۰ هزار نفر کشته شدند اما از کشورهای مختلف، کمک شایانی در پایین آوردن آمار تلفات آوردند که باید تشکر کرد. جنگ تحمیلی هم همین داستان را دارد و ما از این بابت از رزمندگان بابت دفاع شان از مملکت سپاس گزاریم و معتقدیم که در کلیت، جنگ اتفاق خوبی نیست.» محمود بنکدارنیا، بازیگر نقش غول هم در سخنانی کوتاه اظهار داشت: «من بازیگر نیستم و ۱۷ سال مسئول هماهنگی ایران و ژاپن بودم و اصلا فکر نمی کردم مقرر است چنین فیلمی ساخته شود و من هم بازی کنم. حبیب احمدزاده، حدود ۱۰ سال پیش من را به مجموعه اضافه کرد. در ابتدا از گروه ژاپنی اجازه گرفتیم و با آنها همکاری کردیم. شخصیت پردازی ها همگی برعهده آقای احمدزاده بود و ژاپنی ها دائما از من سناریو می خواستند اما فیلم ما سناریو نداشت. در پایان، سناریوی فیلم هم مشخص شد و پس از مدتی تشخیص دادند که من می توانم در قامت غول بازی کنم. در مجموع ادعای بازیگری ندارم چون حرفه بسیار سختی است.» در ادامه این نشست، پرویز پرستویی، به صورت تلفنی به سوالات خبرنگاران حاضر در خانه جشنواره پاسخ داد و اظهار داشت: «من در این فیلم بازی نکردم. این فیلم با فکر حبیب احمدزاده و مبحث صلح از سه مکان مختلف دنیا کلید خورد و در نهایت بعنوان فیلم سینمایی سرانجام پیدا کرد. همواره تلاش کردیم صلح را در همه جا اشاعه بدهیم. اگر فیلم را دیده باشید، می توانید نحوه رفتار با جانبازان را ببینید. من بازیگر این فیلم نیستم و به نوبه خودم خواستم پیام صلح را برسانم.» این بازیگر افزود: «بسیاری از صحنه ها وجود دارند که برپایه آن میتوان فیلمی بیشتر از دو ساعت یا چند اپیزود ساخت و حالا با عنایت به صلاحدید حبیب احمدزاده، این فیلم در مدت زمان فعلی نمایش داده شد. حتی می شد روی سیل آذربایجان یا حادثه هیروشیما مانور داد اما بحث زمان هم برای ما مطرح بوده است.» ۵۷۵۷


منبع:

1400/07/18
23:25:23
5.0 / 5
13989
تگهای خبر: آنلاین , پیشرفت , جهان , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است