تعطیلی سینمای ورامین در سکانس کرونا

تعطیلی سینمای ورامین در سکانس کرونا شاه بلاگ: از تهران تنها سینمای جنوب تهران دو سال است که به سبب شیوع ویروس کرونا و درآمد پایین تعطیل شده است.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین در این زمینه به خبرنگار ایسنا اظهار داشت: سینمای ورامین طی ۵۰ سال قبل تنها سینمای جنوب استان تهران بود اما دو سال است که بدلیل درآمد کم و پاندمی کرونا فعالیت نمی کند.
طاهر طاهری افزود: سال تاسیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۳۷۳ و شروع فعالیت آن در فرهنگسرای رازی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین بوده و تا حالا درحال فعالیت است.
وی درباب مراکز فرهنگی، هنری و مطبوعاتی فعال شهرستان ورامین نیز بیان کرد: شش کتابخانه عمومی فعال، ۱۲ نشریه محلی در قالب های مختلف وجود دارند که این مورد در استان تهران بی نظیر است، ۱۳ دفتر نمایندگی نشریه کشوری وجود دارد که پنج عدد از آنها فعال است، ۱۲ تا افست چاپخانه و ۱۳ کانون و دفتر تبلیغاتی فعال داریم و ۲۳ آموزشگاه هنری، ۲۰ کتابخانه در مساجد و ۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان فعالیت دارند.
طاهری با انتقاد از مشکلات برخی کیوسک های مطبوعاتی و کارهای خارج از حیطه فرهنگی این کیوسک ها اظهار نمود: کیوسک های مطبوعاتی فقط مجوز فروش نشریات دارند ولی متاسفانه اکثرا از حوزه عرضه مطبوعات و اقلام فرهنگی خارج شده اند و هم اکنون این اداره هیچ نوع مجوزی برای کیوسک های مطبوعاتی بنا به ضوابط اعلام شده ندارد.
وی درباب فرهنگسراهای ورامین عنوان کرد: فرهنگسرای زنده یاد شاعر آیینی ژولیده نیشابوری واقع در شهرک مدرس به سبب واقع شدن این مرکز در حاشیه شهرک مدرس و عدم تخصیص نیروی انسانی گرفتار سرقت های متوالی شد و اکنون غیر فعال است، فرهنگسرای رازی نیز یکی از مراکز فرهنگی شهر بوده که با قدمت بالایی که دارد باتوجه به رشد جمعیت فعلی جوابگوی اصحاب فرهنگ و هنر نیست و کمبود فضا یکی از اشکالات محسوب می شود، فرهنگسرای ارشاد در میدان ولیعصر(عج) ۱۲ سال است در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفته و اکنون پلیس راهور شهرستان در آنجا مستقر است، که نیاز است شهرداری نسبت به تامین فضایی برای استفاده پلیس راهور تامین و مرکز مذکور را به اصحاب فرهنگ و هنر بازگرداند.
طاهری از دیگر وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را تایید نام واحدهای صنفی دانست و بیان کرد: نامگذاری واحد های صنفی به عهده این اداره و اکنون سامانه سردر واحدهای صنفی جهت ثبت و گرفتن مجوز درحال فعالیت بوده و نظارت میدانی آن بر عهده اتحادیه ها و اداره اماکن است.
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ورامین کمبود منابع مالی و اعتبارات را برای این اداره مشکل ساز دانست و افزود: در تجهیزات فنی مورد نیاز برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مشکل جدی داریم و درباب پروژه های نیمه تمام باید به ساختمان گالری نیمه تمام واقع در محوطه فرهنگسرای رازی اشاره کنم که این پروژه ۱۲ ساله به سبب نداشتن تخصیص بودجه استانی بلاتکلیف مانده و نیاز است این مرکز در آینده تکمیل و تجهیز شود و در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار گیرد.




منبع:

1400/09/01
16:12:13
5.0 / 5
755
تگهای خبر: فضا , كشور , نیروی انسانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است