مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی:

۱۰ کارگاه کوچک صنعتی در منطقه سیستان ایجاد می شود

۱۰ کارگاه کوچک صنعتی در منطقه سیستان ایجاد می شود ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در سطح کشور حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ کارگاه های کوچک صنعتی بوجود آمده و برای منطقه سیستان هم ۱۰ کارگاه صنعتی راه اندازی خواهد شد.


علی رسولیان روز چهارشنبه در نشست با نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه زابل عنوان کرد: در نحوه واگذاری زمین، میزان قیمت ها و واگذاری تسهیلات در شهرک های صنعتی تغییراتی ایجاد خواهد شد.
وی ضمن اشاره به این که در صورت وجود متقاضی ظرفیت شهرک ها را افزایش می دهیم، اضافه کرد: درآمد حاصل از شهرک های شهرهای بزرگ را در مناطق محروم هزینه خواهیم کرد و تابحال بیشترین کمک به سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به آب مورد نیاز شهرک های صنعتی اشاره نمود و اظهار داشت: حتما به سمت استفاده از پساب شهری رفته و در این حوزه سهم خویش را در حوزه تصفیه خانه فاضلاب ایفا می نماییم.
وی بیان نمود: نبود سرمایه در گردش یکی از مسائل شهرک های صنعتی سیستان است و شرکت شهرک های صنعتی نقش زیادی در این حوزه ندارد اما تلاش می نماییم از راه تبصره ۱۸ اقداماتی در این حوزه انجام دهیم.
رسولیان اضافه کرد: برنامه ریزی جهت راه اندازی خوشه پرورش ماهی در سیستان انجام در صورت وجود پیش نیازها و مجوزهای وزارت نیرو در زمینه آب ژرف سیستان هم کمک می نماییم.
وی ضمن اشاره به این که توسعه شهرک صنعتی زهک در دستور کار قرار می گیرد، تصریح کرد: باید یک صنعت مادر در منطقه سیستان مستقر شود و با شروع بکار منطقه آزاد بطور قطع تغییراتی در این منطقه ایجاد می شود و بهترین نگاه برای تجارت، بازار افغانستان است.

1400/09/04
13:44:25
5.0 / 5
847
تگهای خبر: توسعه , صنعت , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است