از شهر چه خبر؟

از پاکسازی بزرگراه شهید یاسینی تا برگزاری جشنواره کاردستی بازیافتی کودکان

از پاکسازی بزرگراه شهید یاسینی تا برگزاری جشنواره کاردستی بازیافتی کودکان پاکسازی و ساماندهی بزرگراه شهید یاسینی، آرامش خرید شهروندان در میادین میوه و تره بار، برگزاری جشنواره «نه به فست فود» و همین طور برگزاری جشنواره کاردستی های بازیافتی کودکان از با اهمیت ترین اخبار شهر تهران است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، همزمان با بیست و دومین روز از اردیبهشت ماه، مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید یاسینی با اجرای طرح فوریتی نگهداشت شهر پاکسازی و آراسته شد.
این طرح که در راه جنوب به شمال بزرگراه شهید یاسینی حد فاصل ورودی ده سرخه حصار تا هوافضا اجرائی شد لایروبی کامل کانال، انهار رو بسته و رو باز سرتاسر مسیر و همین طور مسیل سرخه حصار انجام شد.
پاکسازی و کند و کوب باغچه ها و فضاهای سبز، جمع آوری خاک و نخاله حاشیه بزرگراه، شست وشوی علائم ترافیکی، پاکسازی زمینهای خالی اطراف اتوبان و نقاط بی دفاع، پاکسازی عرشه پل ها، تعمیر مخازن و زیر مخزنی ها، شست وشوی مخازن مکانیزه، شست وشوی گارد ریل ها و نیوجرسی ها و نصب گاردریل در نقاط مورد نیاز، همچون خدمات ارائه شده در این طرح بود.
آرامش در میادین میوه و تره بار حاکم است
سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران برای ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان، همه توان و امکانات خودرا به کار می گیرد.
سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود: با تدابیر و تمهیداتی که این سازمان برای تامین و عرضه کالاها و محصولات مورد نیاز شهروندان به کار گرفته است شهروندان می توانند با کمال آرامش و اطمینان خاطر ارزاق و مایحتاج خودرا از این مراکز تهیه کنند.
بر اساس این اطلاعیه، باتوجه به کیفیت مطلوب و قیمت مناسب محصولات در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و استقبال چشم گیر شهروندان از این مراکز، بر فضای ۲۹۴ میدان و بازار میوه و تره بار پایتخت حاکم است.
برپایی میز خدمت در سامانه های ۶گانه اتوبوسرانی
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران اعلام نمود: باتوجه به تاکیدات شهردار تهران درباره برقراری ارتباط مستقیم شهروندان و کارکنان با مسئولان مجموعه شهرداری تهران برای پاسخ گویی بی واسطه به پیام های مردمی و درخواست های همکاران، میز خدمت اتوبوسرانی در سامانه های شش گانه شرکت واحد، بر پا شد.
بهرام نکاحی با بیان این که راه اندازی میز خدمت در سامانه های شرکت واحد بمنظور بررسی، پیگیری و رسیدگی به مسائل و مشکلات مسافران انجام شده است، اظهار داشت: شرکت واحد یک مجموعه مخاطب محور است و هر روز بصورت مستقیم با اقشار مختلف جامعه سر و کار دارد.
وی با اشاره به این که اعتقاد داریم ارتباط دوسویه با انبوه مخاطبان شرکت واحد، حتی برای یک روز نیز نباید گرفتار وقفه شود، اظهار نمود: بنا بر این و در جهت تقویت ارتباط با شهروندان، نسبت به راه اندازی میز خدمت اقدام کردیم.
نکاحی با اعلان اینکه شرکت واحد بمنظور تعامل حداکثری با شهروندان و با هدف ارتقای خدمات رسانی به آنها، از همه ابزارهای ارتباطی بهره می گیرد، اضافه کرد: یکی از این ابزارها، ملاقات مستقیم و رودررو با شهروندان است که به واقع صاحبان اصلی شرکت واحد شمرده می شود.
مدیرعامل شرکت واحد با تاکید بر این که با راه اندازی این سامانه، مسیرهای ارتباطی بیشتر و کوتاه تری برای اطلاع مستقیم و بدون واسطه از نظرات، پیشنهادات و انتقادات مردمی از شرکت واحد فراهم خواهد شد، اشاره کرد: به مردم عزیزمان این اطمینان را می دهم که پیام های آنها بلافاصله پس از ثبت، مورد بررسی، پیگیری و رسیدگی قرار می گیرد.
رقابت شهروندان منطقه ۱۹ در جشنواره غذایی«نه به فست فود»
شهردار منطقه ۱۹ اعلام نمود: همزمان با گرامیداشت هفته سلامت، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با همکاری اداره سلامت معاونت اجتماعی و فرهنگی، جشنواره «نه به فست فود» را با هدف ترویج تغذیه سالم برگزار می نماید.
مهدی هدایت در این باره اضافه کرد: داشتن رژیم غذایی مفید و تغذیه سالم یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین عوامل در سلامت بدن انسان است که با رعایت آن و اصلاح عادات غذایی نامناسب می توان از بروز خیلی از بیماریها پیشگیری و سلامت بدن را تضمین نمود.
وی در تکمیل این خبر اضافه کرد: شهروندان فعال و مشارکت جو در حوزه حفظ و نگهداری گل و گیاه و فضای سبز در این جشنواره با آماده کردن غذاها بر طبق ارزش غذایی، سالم بودن، سفره آرایی، استفاده از مواد ارگانیک و گیاهی، استفاده به اندازه از نمک و روغن و سایر موارد با یکدیگر رقابت می کنند.
در اختتام این جشنواره بر طبق معیارهای سلامت غذایی، از پنج نفر از برگزیدگان با اهدای جایزه تقدیر خواهد شد.
براساس این گزارش علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۱: ۰۰ بامداد در مرکز تحقیقات آموزش و مشاوره فضای سبز به آدرس خیابان شهید زلفی، داخل بوستان شریعتی حضور بهم رسانند.
برگزاری جشنواره کاردستی های بازیافتی کودکان
جشنواره بزرگ کاردستی های بازیافتی کودکان با حضور خانواده ها و به ویژه کودکان در منطقه ۱۴ انجام شد.
در این جشنواره که با هدف تشویق شهروندان برای تفکیک زباله از مبدا، ارتقای حس مسئولیت پذیری نسبت به محیط زیست برگزارشد، بیش از ۵۰۰ کودک گروه سنی ۶ تا ۸ سال با بهره گیری از دوریختنی ها، کاردستی های خلاق خودرا به نمایش گذاشتند.
محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ با حضور در این جشنواره و تشویق و تقدیر از کودکان، برگزاری نمایشگاهی با موضوع خلق آثار هنری از مواد بازیافتی را گام مهم در امتداد توسعه و ترویج استفاده بهینه از پسماند ها و دور ریختنی ها دانست.
برپایی سفره سلامت از دیگر بخش های متنوع این جشنواره در بوستان سهند بود که با هدف ترویج فرهنگ تغذیه بهداشتی و سالم و ارتقا سطح آگاهی آنان در مورد سالم ترین غذا اجرا شد.
اجرای برنامه های عروسکی، هنرنمایی گروه آموزشی کودک، اجرای گروه سرود و همخوانی دانش آموزی، برگزاری مسابقات هدفمند آموزشی، ایستگاه نقاشی، شعر خوانی، آموزش و اطلاع رسانی به همراه توزیع بروشور و کیسه پسماند و اهدای جوایز از دیگر برنامه های اجرائی این جشنواره بود که با استقبال شهروندان انجام شد.
در این جشنواره همین طور ورک شاپ و آموزش های ایمنی و کاهش مخاطرات برای دانش آموزان در قالب چادرهای مدیریت بحران ارائه شد و به کلیه کودکان یادبود برنامه و لقمه های سالم اهدا شد.
گفتنی است این جشنواره با حضور امیری مدیر کل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۴ و تعدادی از مدیران سازمانها و نهادهای منطقه ای و مدیران شهری انجام شد.

1401/02/22
23:02:59
5.0 / 5
2303
تگهای خبر: توسعه , جت , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است