جمعیت هلال احمر ایران جزء پنج جمعیت برتر دنیاست

جمعیت هلال احمر ایران جزء پنج جمعیت برتر دنیاست به گزارش شاه بلاگ ایرنا- دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به قول مسئولان جهانی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران اسلامی جزء پنج جمعیت برتر دنیا است.


یعقوب سلیمانی روز سه شنبه در گردهمایی یک قرن خدمت بی منت هلال احمر در مشهد اضافه کرد: آغاز هفته هلال احمر، از میعادگاه نمازجمعه بود و اختتامیه آن هم در کنار مرقد نورانی امام رضا(ع) و امضای تفاهم نامه با آستان قدس رضوی برگزار شد.
وی افزود: برای اولین بار در تأسیس هلال احمر، ردیف بودجه ایثار و فداکاری در بودجه سال جاری ثبت شده و همه اینها به سبب فلسفه وجودی هلال احمر است که از مردم، برای مردم و در جهت ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه هنوز راه ایثار ادامه دارد اضافه کرد: در دفاع مقدس شهدای مختلفی جان خویش را تقدیم کردند و از ۲۲۷هزار شهید کشور، ۱۵۷ هزار نفر در سنین ۱۳ تا ۲۴ سال بودند و راه آنها ادامه دارد.
سلیمانی اضافه کرد: تلاش دشمنان بخصوص در عرصه فرهنگی در اوج خود است و برای خاموش کردن اندیشه امامین انقلاب تلاش می کنند اما نقطه بازدارنده در مقابل دشمنان همین جوانان امدادگر، داوطلب و نجاتگر هستند که با حضور خود پاسخ آنها را می دهند.
خدمت هلال احمر با معنویت همراه باشد
استاندار خراسان رضوی هم در این گردهمایی اظهار داشت: کشور ما حادثه خیز است و عقل و منطق حکم می کند از قبل برای کمک رسانی آماده باشیم.
یعقوبعلی نظری اضافه کرد: یکی از وظایف هلال احمر، بسیج مردمی و آماده شدن برای مقابله با حوادث است اما آنچه در همه میدان ها مورد توجه است همراه کردن خدمت و فعالیت با معنویت است.
وی افزود: هر چه قدر این خدمات را بر اصول اعتقادی و معنوی مبتنی و استوار نماییم اجر و ثواب و اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد و روحیه خدمتگزاری همراه با نگاه جهادی و اعتقادی، فوق العاده پرارزش و کارساز است و اثری عمیق دارد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم اظهار داشت: گام جدیدی را شروع کرده ایم و کلید واژه آنرا، تحول انقلابی می دانیم که در دل خود کار، فعالیت، همدلی، مجاهدت و تلاش را همراه دارد.
محسن ذاکریان اضافه کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۴۰ شهید امدادگر دارد که عهد می بندیم ادامه دهنده راه آنها باشیم.
گردهمایی هزار و پانصد نفری ۱۰۰ سال خدمت بی منت داوطلبان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد.
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به همراه دکتر یعقوب سلیمانی، دبیرکل این جمعیت روز گذشته برای امضای تفاهم نامه همکاری با آستان قدس رضوی وارد مشهد شدند.


منبع:

1401/02/27
11:33:22
5.0 / 5
488
تگهای خبر: جهان , خدمات , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است