شناسایی یک هدف مولکولی جدید برای درمان سرطان

شناسایی یک هدف مولکولی جدید برای درمان سرطان پژوهشگران ˮدانشگاه ایالتی اوهایوˮ، هدف مولکولی جدیدی را برای درمان سرطان شناسایی کرده اند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از وب سایت رسمی "دانشگاه ایالتی اوهایو" (OSU)، پژوهشگران بتازگی یک هدف مولکولی را شناسایی کرده اند که ممکنست به کشف داروهای جدیدی برای سرطان با کمترین عوارض جانبی کمک کنند.
پژوهش های پیشین نشان داده اند که "فاکتور رشد اندوتلیال عروقیA" (VEGF-A) که یک سیتوکین قوی است و همچنین دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی و هورمون عصبی است، نقشی اساسی در خیلی از عملکردهای فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی بر عهده دارند. در این بررسی آزمایشگاهی جدید، دکتر "سوجیت باسو" (Sujit Basu)، پژوهشگر دانشگاه ایالتی اوهایو و همکارانش، تجزیه و تحلیل پیش بالینی بیشتری را در مورد فاکتور VEGF-A بعنوان هدفی برای توسعه روش های جدید درمان سرطان انجام دادند.
این گروه پژوهشی برای اولین بار دریافتند که VEGF-A می تواند بیان گیرنده های دوپامین را در سلول های اندوتلیال افزایش دهد و می توان آنرا تحریک کرد تا رشد رگ های خونی که موجب پیشروی و گسترش چندین بیماری همچون سرطان روده بزرگ و سرطان تخمدان است، متوقف شود. سندروم تحریک بیش از حد رشد این رگ های خونی، "رگ زایی" نامیده می شود.
"باسو" اظهار داشت: این یک کشف بسیار قانع کننده است که راهی را برای توسعه درمان های رگ زایی، سرطان و سایر بیماریها هموار می کند که در آن، VEGF-A عامل شناخته شده پیشروی و گسترش بیماری است.
"باسو" اشاره کرد که گزینه های گیرنده دوپامین برخلاف عوامل ضد رگ زایی موجود، ارزان هستند و عوارض جانبی ثابت و قابل کنترلی دارند.
وی ادامه داد: این داروها عاری از عوارض جانبی جدی داروهای ضد رگ زایی موجود هستند که هم اکنون در مراکز درمانی استفاده می شوند. ما معتقدیم که این داروها بعنوان یک روش درمانی مناسب برای سرطان و سایر بیماریهای ناشی از فاکتور VEGF-A، مستحق بررسی بیشتر هستند.
پژوهشگران انتظار دارند که در آینده نزدیک، بررسی این داروها را بوسیله آزمایش های بالینی شروع کنند.
این پژوهش در مجله "Cell Science" به چاپ رسید.



1401/02/31
21:26:43
5.0 / 5
475
تگهای خبر: آزمایشگاه , پژوهش , توسعه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است