یک گلوله آتشین آسمان تگزاس را روشن کرد

یک گلوله آتشین آسمان تگزاس را روشن کرد شاه بلاگ: یک شهاب آتشین که احتمالا به اندازه یک خودروی سواری بوده است، آسمان یکشنبه شب ایالت تگزاس آمریکا را روشن کرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، بر اساس گزارش انجمن شهاب سنگ آمریکا، بیشتر از ۲۰۰ نفر گزارش دادند که یک شیء - یک شهاب سنگ غیرعادی بزرگ و درخشان - را هنگام پرواز در جو در ساعت ۲۲: ۵۲ به وقت محلی مشاهده کرده اند.
این انجمن می گوید: چندین شاهد در نزدیکی مسیر پرواز این شهاب، شنیدن یک صدای مهیب حاصل از شکسته شدن دیوار صوتی را با اندکی تأخیر گزارش کردند که نشان داده است شهاب سنگ های جدا شده از این گلوله آتشین امکان دارد تا رسیدن به زمین زنده مانده باشند و همگی به صورت کامل در جو نسوخته باشند.
گفته می شود مردم لوئیزیانا و اوکلاهما هم گزارش داده اند که این گلوله آتشین را دیده اند.
این گلوله آتشین که مردم در آسمان تگزاس دیدند، یک شهاب سنگ بزرگ غیرعادی بود، چون که بیشتر شهاب ها بسیار کوچک هستند. هنگامی که شهاب سنگی به اندازه یک توپ تنیس یا یک گریپ فروت در جو زمین می سوزد، می تواند به اندازه ماه کامل نور تولید نماید، اما فقط برای چند ثانیه دوام دارد.
انجمن شهاب سنگ آمریکا می گوید این گلوله آتشین شب گذشته بسیار بسیار بزرگ تر از حد معمول بوده است و طبق برآورد اولیه آنها، این شهاب سنگ احتمالا پیش از ورود به جو و آغاز به سوختن، به اندازه یک اتومبیل کوچک بوده است.


این انجمن می گوید: مسیر اولیه شبیه سازی شده توسط کامپیوتر نشان داده است که این گلوله آتشین بر فراز شهر سیسترن در تگزاس وارد جو زمین شده و پرواز آن تنها در چند مایلی غرب شهر آستین به پایان رسیده است. از آنجاییکه خیلی از مردم گزارش داده اند که صدای مهیب شکسته شدن دیوار صوتی را شنیده اند که مدت کوتاهی بعد از ظاهر شدن گلوله آتشین در آسمان رخ داده است، امکان دارد قطعاتی از این شهاب سنگ از این سفر جان سالم به در برده و به زمین برخورد کرده باشد.
این گلوله های آتشین آنقدرها هم غیرعادی نیستند، اما بیشتر آنها توسط انسان ها دیده نمی شوند. دلیلش این است که آنها در آسمان فراز اقیانوس ها یا بخش هایی از زمین که خالی از سکنه هستند، ظاهر می شوند. اما خیلی از تماشاگران آسمان، گلوله آتشین یکشنبه شب را دیدند، چونکه از چندین شهر بزرگ همچون هیوستون، دالاس-فورت ورث، آستین و سن آنتونیو قابل مشاهده بود.
البته جای تعجب نیست که این گلوله آتشین ظاهر شده است، به این علت که سه بارش شهابی جداگانه به سرعت به زمین نزدیک می شوند. بارش شهابی "ساوثرن دلتا"(Southern Delta) یا دلتای جنوبی و بارش شهابی "آلفا کاپریکورنیدز"(Alpha Capricornids) اواخر این هفته به اوج خود می رسند و بارش شهابی برساوشی(Perseids) هم در هفته دوم ماه آگوست به صورت کامل به نمایش درخواهد آمد.




منبع:

1401/05/04
22:18:14
5.0 / 5
440
تگهای خبر: تولید , خودرو , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است