پروتز دست دانشگاه آکسفورد با تنفس کنترل می شود

پروتز دست دانشگاه آکسفورد با تنفس کنترل می شود پژوهشگران ˮدانشگاه آکسفوردˮ در پروژه جدیدی، یک پروتز دست ابداع نموده اند که می توان آنرا با تنفس کنترل کرد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینمگ، پژوهشگران "دانشگاه آکسفورد"(University of Oxford)، یک پروتز جدید دست ساخته اند که با نیروی حاصل از تنفس کاربر کنترل می شود.
این دستگاه سبک وزن و ساده می تواند جایگزینی برای پروتزهای دارای سیم باشد که ابتدا در اوایل قرن نوزدهم توسعه یافتند. این پروتز خصوصاً برای افرادی که خیلی جوان هستند یا بهر دلیلی نمی توانند از یک سیستم ناخوشایند دارای سیم استفاده کنند، مناسب می باشد.
پروفسور "جرون برگمان"(Jeroen Bergmann)، استاد بخش علوم مهندسی دانشگاه آکسفورد و از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: دستگاه تنفسی ما، یک گزینه جدید را ارائه می دهد که می تواند بدون محدود کردن حرکات بدن کاربر استفاده گردد. این یکی از اولین روش های طراحی جدید برای کنترل یک پروتز مبتنی بر نیروی بدن بشمار می رود که از زمان ظهور سیستم مبتنی بر سیم در بیش از دو قرن پیش ارائه شده است.
بااینکه چندین گزینه متفاوت پروتز وجود دارند اما در توسعه روش های جدید کنترل دستگاه های مبتنی بر بدن، پیشرفت کمی در مقایسه با پروتزهای پیچیده مبتنی بر نیروی بیرونی حاصل شده است.
پرکاربردترین پروتز اندام فوقانی، سیستم مبتنی بر سیم است که به علت هزینه های نصب و نگهداری حرفه ای، حفظ آن در محیط هایی با منابع کم، بسیار پرهزینه است.
این روش جدید، یک دستگاه جایگزین مبتنی بر انرژی بدن را برای کاربران ساکن در شرایطی ارائه می کند که هزینه، نگهداری، راحتی و سهولت استفاده، از ملاحظات اولیه در آنها به شمار می روند.
کاربران با تنظیم تنفس خود، نیروی یک توربین کوچک را تامین می کنند که می تواند حرکات انگشت مصنوعی را به دقت کنترل کند. حجم هوای مورد نیاز برای تغذیه دستگاه، قابل دستیابی است و چرخ دنده نیز سرعت عمل را تعیین می کند.
این دستگاه به سیم نیازی ندارد، سبک وزن است و می تواند برای کودکان و نوجوانانی مناسب باشد که هنوز درحال رشد هستند. در مقایسه با سایر پروتزها، پایین ترین میزان نگهداری و آموزش مورد نیاز است که به سهولت استفاده از آن کمک می نماید.
پژوهشگران برای اصلاح و توسعه این سیستم، با یک موسسه خیریه انگلیسی موسوم به "لیمبو"(LimbBo) همکاری می کنند.
"جین هویت"(Jane Hewitt)، از مسئولان لیمبو اظهار داشت: یکی از اهداف ما در بنیاد لیمبو این است که اطمینان حاصل نماییم که فرزندان ما به هر وسیله ای که به زندگی روزمره آنها کمک می نماید، دسترسی داشته باشند. هیچ کدام از تفاوت های دو اندام، مشابه نیستند و آنچه به یک کودک کمک می نماید، ممکنست برای دیگری مناسب نباشد. هم اکنون، گزینه هایی در مورد پروتز وجود دارند اما هنوز هم کودکانی هستند که به روش کاملا متفاوتی نیاز دارند. فقدان مفصل آرنج در خیلی از آنها، دسترسی به وسایل مصنوعی را به شدت محدود می کند. بنابراین، ما از فرصت همکاری با پروفسور برگمان جهت بررسی روش های مختلف استقبال کردیم. این یک پیشرفت هیجان انگیز برای فرزندان خیلی از ما بشمار می رود.
وی ادامه داد: ما از این پژوهش به عنوان نگاهی کاملا متفاوت برای توانمند ساختن فرزندان در برخورداری از کمک یک پروتز مانند این نمونه استقبال می نماییم. عنصر انتخاب مهمست و ما از هر طرح تحقیق و توسعه ای که این امکان را فراهم آورد، بطور کامل حمایت خواهیم کرد. ما باور داریم که گروه دانشگاه آکسفورد بواسطه مشارکت دادن ما در این بحث ها، واقعا بهترین ها را برای فرزندان ما می خواهد.
سخنگوی یک سازمان غیردولتی مستقر در هند موسوم به "موبیلیتی ایندیا"(Mobility India) که با این گروه پژوهشی در مورد آزمایش کاربر همکاری می کند، اظهار داشت: پروتز تنفسی این توانایی را دارد که گزینه های پروتز را برای کودکان و نوجوانان، خصوصاً در هند و سایر کشورهای درحال توسعه که فاقد فناوری مناسب هستند، گسترش دهد.
این پژوهش، در مجله "Prosthesis" به چاپ رسید.



1401/05/17
22:43:51
5.0 / 5
435
تگهای خبر: پژوهش , پیشرفت , توسعه , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است