نوری:

گام اول وزارت آموزش و پرورش حذف مدارس کانکسی است

گام اول وزارت آموزش و پرورش حذف مدارس کانکسی است به گزارش شاه بلاگ به گزارش شاه بلاگ، وزیر آموزش و پرورش گام اول این وزارتخانه را حذف مدارس کانکسی عنوان نمود و اظهار داشت: چرا باید مدارس کانکسی اینطور رشد پیدا کنند که حالا هشت هزار مدرسه کانکسی در سطح کشور وجود داشته باشد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان های شرقی استان کرمان شامل بم، نرماشیر، فهرج و ریگان اضافه کرد: در مسافرت ریاست جمهور یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی استان کرمان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: قرار شد در مسافرت رئیس جمهور به کرمان تا ۳۵۰ مدرسه کانکسی حذف شود و همین طور ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مدارس خیر ساز گذاشته شد.
وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: تعداد زیادی استخر شنا در استان کرمان با پیشرفت بیش از ۵۰ درصد که حدود ۱۵ سال بلاتکلیف مانده اند، تکمیل خواهند شد که از این نمونه استخرها در شهرستان های ریگان و نرماشیر نیز وجود دارد.
به گفته وی نارسایی های موجود به سبب توزیع رویه ای بوده و اگر این توزیع رویه ای به عدالت توزیعی منتقل می شد، مشکلات نیز حل می شدند.
آموزش و پرورش به سمت صحیح ریل گذاری خواهد شد
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: بنای ما بر این است تا آموزش و پرورش را به سمت کار صحیح ریل گذاری نماییم و به همین دلیل باید دانشگاه فرهنگیان که به مدرسه کوچک تبدیل گشته است را به یک دانشگاه جامع تبدیل نماییم.
طرح رتبه بندی معلمان اختتام شهریور ماه اجرائی می شود
وی در بحث رتبه بندی معلمان نیز اظهار داشت: در بحث رتبه بندی معلمان مدت ۱۰ سال فقط شعار داده شد و الان که تصویب شده این مساله اختتام شهریور ماه سال جاری اجرا می گردد.
به گفته وی در طرح رتبه بندی معلمان تدابیری اندیشیده شده تا معلمان از این قانون به نفع ارتقای نظام تعلیم و تربیت و ارتقای صلاحیت حرفه ای خودشان استفاده کنند.
نوری اشاره کرد: اگر توانستیم نظام آموزش و پرورش را آن طور که خواسته مقام معظم رهبری است پیش ببریم موفق خواهیم شد و گرنه جامعه با توجه به این همه دشمن به جایی نخواهد رسید.
گسترش هنرستان ها در شرق استان کرمان جزو الزامات است
وی اضافه کرد: گسترش هنرستان ها در چهار شهرستان شرقی استان کرمان جزو الزامات قرار دارد و انتظار می رود در این شهرستان ها باتوجه به زیرساخت های موجود مجتمعی با رویکرد هنرستان راه اندازی گردد.
فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید حضوری است
وزیر آموزش و پرورش همین طور درباره ی چگونگی حضور دانش آموزان در سال تحصیلی جدید باتوجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تعطیلی مدارس بزرگترین اشتباه است برای اینکه مدارس آخرین مکانی هستند که به سبب این بیماری باید تعطیل شوند بدین سبب در سال تحصیلی جدید مدارس با حفظ و رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی حضوری خواهند بود.
۱۶۶ پروژه نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد
در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز اظهار داشت: ۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد و خیرین در امتداد راه اندازی مدارس بصورت کامل به تعهدات خود عمل کرده اند.
رضا رضایی گفت: بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور برای تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در استان کرمان در نظر گرفته شده است.
وی اشاره کرد: تجهیز هنرستان های فنی و حرفه و کار دانش در امتداد هدایت متوازن به سمت رشته های فنی و حرفه ای جزو الزامات است.
در این جلسه همین طور روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان نیز به بیان مشکلات مربوط به این حوزه در شهرستان های خود پرداختند.
اخبار در رابطه با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را بوسیله پرونده ذیل دنبال کنید:
دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رئیس جمهور





منبع:

1401/05/20
21:27:28
5.0 / 5
669
تگهای خبر: پیشرفت , جت , دانش , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است