سرمایه گذاری عظیم شرکت فایزر بر روی یک برنامه تشخیص کرونا

سرمایه گذاری عظیم شرکت فایزر بر روی یک برنامه تشخیص کرونا شاه بلاگ: شرکت داروسازی و زیست فناوری ˮفایزرˮ نزدیک به 120 میلیون دلار برای خرید شرکتی که ادعا می کند اپلیکیشن آن کووید-19را از سرفه تشخیص می دهد، پرداخت کرده است.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت داروسازی و زیست فناوری "فایزر" نزدیک به ۱۲۰ میلیون دلار برای خرید یک شرکت استرالیایی کوچک که ادعا می کند برنامه ای برای گوشیهای هوشمند توسعه داده است که می تواند با تحلیل و بررسی صدای سرفه، کووید-۱۹ را به دقت تشخیص دهد، سرمایه گزاری نموده است.
حدود یک دهه است که شرکت کوچک استرالیایی مراقبت های بهداشتی دیجیتال به نام "ResApp" روی ایجاد الگوریتمی کار می کند که می تواند بیماریهای تنفسی را بسادگی و تنها با مطالعه صدای سرفه بیمار تشخیص دهد. در ابتدا این سیستم برای تشخیص ذات الریه آموزش دیده بود، اما در سال ۲۰۱۹ پژوهشگران نشان دادند که این فناوری می تواند بطور مؤثر آسم، خروسک و التهاب نایژک یا برونشیولیت را نیز تشخیص دهد.
هنگامی که بیماری همه گیر کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۰ رخ داد، پژوهشگران این شرکت به سرعت به سمت استفاده از داده های کووید-۱۹ در فناوری تشخیص سرفه خود رفت. در اوایل سال ۲۰۲۲، نخستین داده های آزمایشی که الگوریتم کووید-۱۹ را آزمایش می کرد، نتایج بسیار خوبی را نشان داد.
این کارآزمایی نشان داد که این سیستم می تواند با دقت ۹۲ درصد موارد مثبت کووید-۱۹ را تنها بوسیله صدای سرفه تشخیص دهد. این سیستم همین طور تشخیص پذیری ۸۰ درصدی داشت، به این معنا که از هر ۱۰ فرد مورد بررسی قرار گرفته تنها دو نفر نتایج مثبت کاذب داشتند.
بلافاصله پس از آن که ResApp این نتایج را فاش کرد، شرکت دارویی فایزر در ابتدا حدود ۶۵ میلیون دلار برای این فناوری سرمایه گذاری کرد. حالا، در یک اعلامیه رسمی، فایزر قراردادی برای خرید ResApp به قیمت ۱۱۶ میلیون دلار منعقد کرد.
سخنگوی فایزر در اطلاعیه ای اظهار داشت که داده های اولیه دلگرم کننده است و این معامله ردپای این شرکت را در زمینه سلامت دیجیتال گسترش می دهد.
سخنگوی فایزر به ABC News اظهار داشت: ما معتقدیم ابزار غربالگری کووید-۱۹ گام بعدی برای ارائه راهکارهای بالقوه جدید برای مصرف کنندگان است که هدفشان سرکوب این بیماری است. ما مشتاقانه منتظر اصلاح بیشتر این الگوریتم و همکاری با تنظیم کننده ها در سراسر جهان هستیم تا این محصول مهم را در سریع ترین زمان ممکن به دست مصرف کنندگان برسانیم.
پژوهشگران ResApp امیدوارند که خرید آن توسط فایزر به رشد فناوری و گسترش گسترده آن در نقاط دورافتاده جهان کمک نماید."اودانتا آبیرانته" (Udantha Abeyratne)، یکی از توسعه دهندگان اصلی این الگوریتم، اظهار داشت که هدف از این پروژه کمک به ارائه ابزارهای تشخیصی بهتر به جوامع در سراسر جهان است.




منبع:

1401/07/08
10:06:49
5.0 / 5
363
تگهای خبر: اپلیكیشن , پژوهش , توسعه , جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است