توسط پژوهشگران ژاپنی انجام شد؛

ساخت پلاستیک زیست تخریب پذیر با روش فتوسنتر مصنوعی

ساخت پلاستیک زیست تخریب پذیر با روش فتوسنتر مصنوعی به گزارش شاه بلاگ، پژوهشگران ژاپنی با استفاده از روش فتوسنتر مصنوعی کوشش می کنند نوعی پلاستیک زیست تخریب پذیر را از دی اکسید کربن تولید کنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ساینمگ، مشکلات زیست محیطی ناشی از گرمایش زمین در سالهای اخیر به علت افزایش گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن آشکارتر شده اند. در فتوسنتز طبیعی، دی اکسید کربن به صورت مستقیم کاهش نمی یابد، بلکه به ترکیبات آلی متصل می گردد که به گلوکز یا نشاسته تبدیل می شوند. فتوسنتز مصنوعی با تقلید از این فرایند، شاید بتواند دی اکسید کربن را به واسطه ادغام آن با ترکیبات آلی کم کند تا بتوان از آن بعنوان ماده خام بهره برد و آنرا به صورت محصولات بادوام مانند پلاستیک درآورد.
یک گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور «یوتاکا آمائو»(Yutaka Amao)، پژوهشگر «مرکز تحقیقات فتوسنتز مصنوعی»(JCAP) و «میکا تاکوچی»(Mika Takeuchi)، دانشجوی فارغ التحصیل «دانشگاه متروپولیتن اوساکا»(OMU) موفق شدند برای اولین بار با استفاده از نور خورشید، «فوماریک اسید»(Fumaric acid) را از دی اکسید کربن تولید کنند. فوماریک اسید، یک ماده خام برای پلاستیک ها است.
فوماریک اسید معمولاً از نفت تولید می شود تا بعنوان ماده خام برای ساخت پلاستیک های زیست تخریب پذیر مانند «پلی بوتیلن سوکسینات»(PBS) به کار رود اما این کشف جدید نشان داده است که فوماریک اسید را میتوان از دی اکسید کربن و ترکیبات به دست آمده از زیست توده با استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی تولید کرد.


آمائو اظهار داشت: در جهت کاربرد عملی فتوسنتز مصنوعی، این پژوهش موفق شد از نور مرئی(انرژی تجدیدپذیر) بعنوان منبع انرژی استفاده نماید. هدف ما در آینده، جمع آوری دی اکسید کربن و استفاده از آن برای ساخت فوماریک اسید به صورت مستقیم از راه فتوسنتز مصنوعی است.
این پژوهش، در مجله «Sustainable Energy & Fuels» به چاپ رسید.




منبع:

1401/11/07
19:29:04
5.0 / 5
360
تگهای خبر: پژوهش , تولید , دانش , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است