هوش مصنوعی در آزمون درك مطلب استنفورد ركورد زد

هوش مصنوعی در آزمون درك مطلب استنفورد ركورد زد شاه بلاگ: هوش مصنوعی شركت های ˮعلی باباˮ و ˮمایكروسافتˮ در آزمون درك مطلب دانشگاه استنفورد، نمرات بهتری از انسان به دست آورد.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، 20 سال پیش، فناوری "آبی عمیق"(Deep Blue) آی. بی. ام، "گری كاسپاروف" را در یك بازی شطرنج شكست داد و این رقابت كامپیوتر با انسان همچنان ادامه دارد.
هوش مصنوعی گوگل نخستین قهرمانی خویش را چند سال پیش در یك بازی به دست آورد و همچنان به یاد گرفتن نحوه بازی كردن بازی های دیگر ادامه می دهد.
در حال حاضر بلومبرگ گزارش می دهد كه شركت های "علی بابا" و "مایكروسافت" هر دو یك هوش مصنوعی را توسعه داده اند كه نمرات شان در آزمون های درك مطلب دانشگاه استنفورد بهتر از انسان است.
شبكه عصبی عمیق شركت تجارت آنلاین چینی نخستین فناوری بود كه در آزمون درك مطلب بالاتر از یك انسان بود.
طبق گفته بلومبرگ، آزمون 100 هزار سوالی دانشگاه استنفورد معتبرترین ابزار اندازه گیری توانایی یادگیری ماشین است.
بالاترین نمره انسانی 82. 304 است. در حالیكه "علی بابا" به نمره 82. 44 رسید. روز بعد، هوش مصنوعی مایكروسافت نمره 82. 650 را به ثبت رساند.
در نهایت ایده این است كه به سیستم های هوش مصنوعی كمك گردد تا مقادیر زیادی از داده های نوشتاری را پردازش كند تا با دقت بیشتری به سوالات انسان پاسخ دهد.
"لوو سی" سرپرست دانشمندان شركت "علی بابا" در بیانیه ای اظهار داشت: این بدین مفهوم است كه پرسش های عینی مانند "چه چیزی سبب باران می شود" با دقت بالا توسط ماشین پاسخ داده شود. این فناوری می تواند به تدریج به برنامه های كاربردی مختلف مانند خدمات مشتریان، پاسخ های آنلاین به درخواست های پزشكی بیماران و كاهش نیاز به دخالت انسان به روشی بی سابقه منجر شود.



1396/10/26
20:25:41
5.0 / 5
5167
تگهای خبر: آنلاین , دانش , فناوری , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است