برای خودرو؛

طرح اولیه عینك ضدتهوع به ثبت رسید

طرح اولیه عینك ضدتهوع به ثبت رسید شاه بلاگ: محققان دانشگاهی حق امتیاز اختراع عینك یا نوعی هدست را ثبت كرده اند كه از حالت تهوع كاربر در خودرو جلوگیری می كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر به نقل ازانگجت، محققان دانشگاه میشیگان امتیاز حق اختراع سیستمی را ثبت كرده اند كه با استفاده از عینك یا نوعی هدست از حالت تهوع كاربر در خودرو خودران جلوگیری نمایند.
این درحالی است كه تحقیقات دانشگاه نشان داده است نیمی از بزرگسالان هنگام خواندن كتاب در خودرو دچار سرگیجه می شوند وحتی تعداد بیشتری از آنها در خودروهای خودران حالت تهوع می گیرند.
به عبارت دیگر این سیستم از قطع ارتباط میان حس حركت فرد و تصاویر پیش چشم او، جلوگیری می كند. در طرح برای این منظور از نوعی چراغ های لوله مانند چشمك زن استفاده می گردد كه حركت خودروی خودران را در چشم انداز مورد نظر كاربر تقلید می كنند. بدین سان كاربر می تواند به راحتی و بدون احساس تهوع حتی موبایل خویش را چك كند.
این فناوری را می توان در بدنه خودرو هم تعبیه كرد اما ماهیت طرح عرضه شده یك گجت قابل حمل است.
محققان هنوز تصمیم ندارند این فناوری را با همین خصوصیات تولید كنند اما مشغول مذاكره با خودروسازان و تهیه كنندگان هستند تا با همكاری آنها طرحشان را وارد بازار كنند.
چندی پیش شركت اوبر هم امتیاز اختراع طرح اولیه مشابهی را ثبت نمود.

1396/11/02
13:54:34
5.0 / 5
5084
تگهای خبر: جت , خودرو , دانش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است