ادعای مدیرعامل گوگل؛

هوش مصنوعی بشر را فرا می گیرد

هوش مصنوعی بشر را فرا می گیرد شاه بلاگ: تاثیر هوش مصنوعی بر بشریت بیشتر از آتش و برق خواهد بود.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از ورج، مدیرعامل گوگل در آخرین اظهارات خود گفته است كه تاثیر هوش مصنوعی بر زندگی بشر حتی از تاثیری كه كشف آتش و الكتریسیته بر بشریت گذاشت هم بیشتر خواهد بود.
باید توجه داشت هوش مصنوعی هنوز در مرحله ابتدایی است و مطمئنا پیشرفت خوهد كرد.
همه چیز از موتورهای جستجو تا دستیاران صوتی مجازی و خودروهای خودران از نوعی از هوش مصنوعی استفاده می نمایند.
هوش مصنوعی هم اكنون راه خویش را به زندگی ما باز كرده است و در حال شكل دادن به تجربیات روزمره ما است. با این حال این تنها نمونه پایه و اولیه هوش مصنوعی است.
"ساندار پیچای" مدیرعامل گوگل معتقد می باشد كه هوش مصنوعی تاثیر بزرگی بر بشریت خواهد داشت، حتی بیشتر از زمانی كه اجداد بشر برق و آتش را كشف كردند. او فكر می كند هوش مصنوعی ممكن است سبب تولید بزرگترین تغییر در تاریخ شود.
وی در یك مصاحبه تلویزیونی در مورد دیدگاه های خود راجع به هوش مصنوعی به گفتگو پرداخت.
پیچای در جریان این رویداد تلویزیونی توضیح داد كه چگونه هوش مصنوعی یكی از مهمترین چیزهایی است كه بشریت هم اكنون در حال كار كردن با آن است و اظهار داشت: هوش مصنوعی عمیق تر از مثلا الكتریسیته یا آتش است.
بر كسی پوشیده نیست كه گوگل در حال پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی است و تابحال به پیشرفت های زیادی دست یافته و بعضی از انواع محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را عرضه كرده است.
گوگل بعنوان یكی از رهبران جهان در زمینه توسعه هوش مصنوعی شناخته می شود، هدفش این است كه با تفكر و دقت به تغییر آینده برسد.
پیچای همینطور تمایل خویش را نسبت به هوش مصنوعی در مصاحبه ای با شركت Fast در سال 2016 ابراز كرده و اظهار داشته بود: عمومی كردن هوش مصنوعی به طریقی كه به مردم كمك نماید پیشرفت بزرگی است و من می گویم كه روز به روز بزرگ تر خواهد شد.
اگر چه اظهارات هیجانی زیادی نسبت به هوش مصنوعی ابراز شده است، اما برخی هم احتیاط كرده اند و به بشریت اخطار داده اند كه با دقت پیش بروند.
"الون ماسك" مدیرعامل تسلا به صراحت بیان كرده است كه اگر هوش مصنوعی با دقت و احتیاط توسعه نیابد، می تواند پایانی بر بشریت باشد.
هوش مصنوعی در چهار سطح مختلف وجود دارد. به سادگی می توان اظهار داشت كه جامعه هم اكنون در سطوح یك و دو قرار دارند كه دستگاه ها را برای تكمیل عملكرد و اتخاذ تصمیمات مهم و همینطور در توانایی فراخوانی اطلاعات محدود كرده است.
وقتی هوش مصنوعی از سطح دو به سمت "نظریه ذهن" و "خودآگاهی" حركت نماید، بشریت تغییر خواهد نمود.
جالب خواهد بود كه ببینیم هوش مصنوعی چگونه آینده را شكل می دهد. با این حال، مشخص است كه این اقدامات به سمت توسعه هوش مصنوعی باید با دقت و محتاطانه صورت گیرد.


 

1396/11/07
20:01:27
5.0 / 5
4822
تگهای خبر: هوش مصنوعی , گوگل , پیشرفت , توسعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است