تصادف مرگبار تردد ناوگان خودروهای خودران اوبر را متوقف كرد

تصادف مرگبار تردد ناوگان خودروهای خودران اوبر را متوقف كرد شاه بلاگ: به دنبال كشته شدن یك زن ۴۹ ساله در آمریكا در جریان تصادف با یك خودروی خودران شركت ˮاوبرˮ این شركت اعلام نمود كه تردد آزمایشی همه خودروهای خودران خویش را در آمریكا و كانادا متوقف می‎كند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از بی بی سی، پلیس می گوید این زن عصر یكشنبه از خیابان عبور می‎كرد كه سانحه رخ داد.
اوبر روز دوشنبه اعلام نمود كه تردد خودران های خود در فینیكس آریزونا، سان فرانسیسكو، پیسبورگ و هم تورنتو در كانادا را متوقف كرده است.
دارا خسروشاهی، مدیرعامل ایرانی تبار اوبر، با صدور بیانیه ای اظهار داشت: ˮاین خبر به صورت باور نكردنی غم انگیز است.ˮ
وی اضافه كرد: ˮما به خانواده این قربانی فكر می نماییم و با مقامات پلیس محلی همكاری می نماییم تا دریابیم چه اتفاقی افتاده است.ˮ
تصادف خودروهای خودران‏ اوبر در گذشته همچون در آریزونا هم رخ داده اما این اولین تصادف مرگبار یكی از آنهاست.


خودران های اوبر همیشه یك سرنشین بعنوان ناظر پشت فرمان دارند اما عموما بدون كنترل راننده حركت می كنند. پلیس آریزونا می گوید كه این خودروی خودران در لحظه سانحه بدون كنترل راننده در حركت بوده است.
پلیس می گوید قربانی(الین هرزبرگ) هنگام گذر از خیابان از خط كشی عابر پیاده عبور نكرده بود. او بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.
دو نهاد فدرال همچون اداره ملی ایمنی ترافیك جاده‏ های آمریكا مرتبط با این حادثه به آریزونا تیم های بازرسی اعزام كرده اند.
اوبر با استفاده از نرم افزارهای سایبری خدمات مسافربری عرضه می كند و الان به یكی از بزرگترین شركت های آژانس موبایلی جهان تبدیل گشته است.



1397/01/01
12:26:33
5.0 / 5
4566
تگهای خبر: خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است