با كمك هوش مصنوعی؛

دوربین های پلیس آمریكا مظنونین را شناسایی می كنند

دوربین های پلیس آمریكا مظنونین را شناسایی می كنند شاه بلاگ: استارت آپ ها و شركت های فناوری آمریكایی مشغول ساخت نرم افزاری مجهز به هوش مصنوعی هستند كه در دوربین های همراه نیروی پلیس و نظارتی به كار می رود تا افراد مظنون و گمشده را ردیابی كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از وال استریت ژورنال، پلیس آمریكا در دوربین همراه نیروهای خود از هوش مصنوعی بهره برده تا بتواند مظنونین و كودكان گمشده را ردیابی كند.
پیش بینی می گردد بزودی این فناوری برای نیروهای پلیس سراسر آمریكا به كار گرفته شود.
استارت آپ ها و شركت های فناوری با هدف آسانتر كردن وظیفه نیروهای پلیس این فناوری را ساخته اند. نرم افزار جدید از الگوریتمی مخصوص استفاده می نماید. این نرم افزار در دوربین های همراه نیروهای پلیس یا دوربین های مدار بسته به كار می رود و با شناسایی مظنون به افسر پلیس اخطار می دهد.
درمرحله بعد افسر پلیس تصمیم می گیرد اقدامی درباره مظنون شناسایی شده، انجام دهد یا خیر. البته این فناوری در مراحل اولیه است و نیروی پلیس هنوز آن را نخریده است.
بعنوان مثال شركت «موتورلا سلوشنز» كه فناوری مخابرات و دوربین های همراه پلیس را می سازد، اخیرا با شركت هوش مصنوعی Neurala همكاری خویش را شروع كرده تا دوربین همراهی بسازد كه مظنونین یا افراد گمشده را ردیابی كند.
هوش مصنوعی اطلاعات مربوط به یك مخزن تصاویر افراد مظنون و گمشده را در خود دارد خصوصیت های فرد گمشده یا مظنون (مانند سن، رنگ مو یا خصوصیت های متمایز فردی) هم در مخزن اطلاعاتی وارد می گردد. در مرحله بعد دوربین همراه افراد را بررسی می كند تا مشخصات تصاویر موجود در مخزن را ردیابی كند.
در این هنگام در صورت رصد مشخصات فردی همخوان پیام هشداری به پلیس ارسال می گردد. همینطور این نرم افزار با مرور زمان هوشمندتر می گردد و اطلاعات بیشتری را در خود جذب می كند. با این وجود منتقدان معتقدند احتمال دارد این فناوری همیشه درست كار نكند.

1397/01/15
16:27:08
5.0 / 5
5107
تگهای خبر: دوربین , فناوری , هوش مصنوعی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است