برداشت سبزیجات بدون خاك و نور در قطب جنوب

برداشت سبزیجات بدون خاك و نور در قطب جنوب شاه بلاگ: محققان آلمانی توانسته اند برای اولین بار در قطب جنوب و بدون آب و خاك، سبزیجات كشت و برداشت كنند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از دیجیتال ترندز، دانشمندان در قطب جنوب برای اولین بار بدون نور خورشید و خاك سبزیجات كشت و برداشت كردند. با عنایت به آنكه این منطقه برای رشد بیشتر گیاهان مناسب نمی باشد، رشد هر منبع غذایی در آن یك دستاورد مهم به شمار می آید.
به هر حال دانشمندان طی روزهای گذشته اولین سبزیجات در قطب جنوب را برداشت كردند. آنها برای این منظور از روش های نوین هیدروپونیك استفاده كردند كه شامل جایگزین كردن خاك با آب مملو از مواد مغذی و چراغ های ال ای دی(به جای نور خورشید) بود.
هرچند این آزمایش روی زمین انجام شد، اما محققان معتقدند این امر نشان داده است فضانوردان می توانند در آینده مواد غذایی تازه را در سیارات دیگر پرورش دهند.
محققان ایستگاه تحقیقاتی Neumayer Station III آلمان ۳.۶ كیلوگرم سبزیجات، ۱۸ خیار و ۷۰ تربچه برداشت كردند. این محصولات در گلخانه ای فناورانه رشد كردند كه دمای آن بسیار بالاتر از محیط اطراف بود.
مركز هوافضایی DLR آلمان، مسئول هماهنگی این پروژه، ادعا می كند محققان از ماه آینده می توانند ۴تا۵ كیلوگرم میوه و سبزیجات برداشت كنند.
آنها قصد دارند در آینده طیف محصولات خویش را گسترش دهند.

1397/01/18
14:40:25
5.0 / 5
4506
تگهای خبر: دانش , فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است