نوآوری در فناوریهای پزشكی؛

اندازه گیری شدت درد با فناوری جدید

اندازه گیری شدت درد با فناوری جدید شاه بلاگ: محققان موفق به ارایه سیستم رایانه ای جدیدی شده اند كه میزان درد را تشخیص می دهد.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از مهر، به نقل از فیوچرزم، آنچه كه این محققان ارایه كرده اند تشخیص دقیق درد از روی میزان دردی است كه در حالات صورت فرد نمایان می شود. نكته مهم اینجاست كه این فناوری جدید از الگوریتمهای قبلی دقیق تر است زیرا به فاكتورهای مختلفی نظیر سن، جنسیت و ساختار پوست توجه می كند.
این فناوری جدید كاربردهای زیادی دارد و پزشكان می توانند با استفاده از آن پی به میزان دقیق دردی ببرند كه بیماران احساس می كنند.
كوچكترین تغییراتی كه در حالات چهره فرد ایجاد می شود سطحی از درد را نشان می دهد. این سیستم رایانه ای به گونه ای طراحی شده كه جزئی ترین تغییرات در حالات چهره را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در نهایت میزان درد مرتبط با این تغییرات را اندازه گیری می كند. نكته مهم این است كه ضریب دقت این فناوری بالا بوده به طوریكه تشخیص آن به درستی توسط انسان میسر نمی شود.
این فناوری جدید DeepFaceLIFT نام دارد و به جهت دقت بالایی كه در تشخیص درد دارد، نیاز دقیق بیمار برای دریافت انواع تسكین دهنده های درد را مشخص می كند و بدین ترتیب پزشكان با اطمینان خاطر بیشتری می توانند اقدام به تجویز انواع داروهای مسكن كنند.
محققان در گام بعدی این پروژه تلاش می كنند ضریب دقت تشخیص را افزایش دهند.
 

1396/06/12
22:09:34
5.0 / 5
4539
تگهای خبر: فناوری , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است