كاربرد در جنگ و تصادف؛

ساخت چسب جراحی یك دقیقه ای توسط محقق ایرانی

ساخت چسب جراحی یك دقیقه ای توسط محقق ایرانی به گزارش شاه بلاگ یك محقق ایرانی چسب جراحی ساخته كه در یك دقیقه زخم را می بندد و می توان از آن در مواقع اضطراری مانند میدان جنگ و صحنه تصادف استفاده نمود.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، چسب های پیشرفته جراحی كه می توانند زخم را سریع تر التیام بخشند به معنای كاهش دوره نقاهت بیمار و مشكلات مربوط به درمان است. اكنون نسیم عنابی استاد دانشگاه نورث ایسترن آمریكا با همكاری جمعی از محققان چسب جراحی ساخته اند كه در یك دقیقه زخم را می بندد و می توان آن را به طور مستقیم روی زخم به كار برد.
این چسب جراحی كه MeToنام گرفته علاوه بر بستن زخم مزایای دیگری هم دارد. با عنایت به عملكرد سریع آن، پزشكان می توانند در مواقع اضطراری مانند صحنه تصادف یا مناطق جنگی از آن استفاده كنند.
پروفسو نسیم عنابی از دانشگاه نورث ایسترن آمریكا با همكاری محققانی در آمریكا و دانشگاه سیدنی این چسب را ساخته است. وی در این باره می گوید: نكته جالب درباره این چسب آن است كه به محض تماس با بافت بدن به سرعت به ژل تبدیل می گردد. این چسب ژله ای در مجاورت اشعه UV و در یك دقیقه پروتئین های ارتجاعی و طبیعی را با مولكول های حساس به نور تركیب می كند.
اشعه UV سبب می گردد چسب دوطرف زخم را به هم نزدیك كند و در نتیجه پیوندهای محكمی میان سطح بافت بدن در آن نقطه تولید شود.
علاوه براین موارد چسب مذكور حاوی آنزیمی است كه به راحتی دستكاری می گردد تا مدت زمان باقیماندن چسب روی زخم را مشخص كند.
این چسب از چندساعت تا چند ماه روی زخم باقی ماند تا به طور كامل التیام یابد.
 

1396/07/14
19:16:38
5.0 / 5
5057
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است