پلیس آمریكا به پهپادهای تجسسی مجهز می گردد

پلیس آمریكا به پهپادهای تجسسی مجهز می گردد شاه بلاگ: دو شركت ˮآكسونˮ و ˮدی جی آیˮ قصد دارند در زمینه ساخت پهپاد برای پلیس آمریكا، با یكدیگر همكاری كنند.


به گزارش شاه بلاگ به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمودو، شركت آمریكایی "آكسون"(Axon) اعلام نموده كه می خواهد با شركت چینی "دی جی آی"(DJI) در برنامه فروش پهپاد به پلیس آمریكا موسوم به "آكسون ایر"(Axon Air) مشاركت كند.
"مایكل پری"(Michael Perry)، مدیر شعبه آمریكای شمال شركت دی جی آی، در مصاحبه ای اظهار داشت: همكاری دی جی آی با آكسون، به سازمان های مجری قانون، این امكان را می دهد كه از قابلیت ها و داده های پهپاد، به صورت ایمن و موثر در شغل خود استفاده كنند و توانایی این سازمان ها را در محافظت از مردم و نجات جان آنها بالا می برد.
پهپادها، كم هزینه و خودكار هستند، توانایی نظارت پلیس را گسترش می دهند و همچنین، امكان تحلیل سریع تر صحنه جرم، ردیابی مظنونین در حال فرار و پیگیری وقایع رخ داده در محیط اطراف را فراهم می كنند.


دانشمندان، در مورد اجازه پلیس نسبت به جمع آوری و نگهداری مجموعه بزرگ داده ها اخطار داده اند زیرا پهپادها قادر هستند دید هوایی واضحی داشته باشند. هنوز مشخص نمی باشد كه آیا امكان ناشناس ماندن این پهپادها وجود دارد یا نه.
"اتحادیه آزادی های شهروندی آمریكا"(ACLU) هم نگرانی خویش را از مضطرب شدن اذهان عمومی و اعتراض مردم نسبت به شناسایی یا هدف قرار گرفتن، ابراز داشته است.
در تبلیغات این خبر، ادعایی در خصوص تشخیص چهره با پهپاد به چشم نمی خورد اما شركت آكسون به تازگی تایید نمود كه در حال بررسی قابلیت تشخیص چهره در دوربین های بدنه پهپاد است.
حامیان حفظ حریم خصوصی اخطار داده اند چنین قابلیتی به این معناست كه در آینده، عبور از مقابل یك مامور پلیس، به صورت بالقوه می تواند نوعی نظارت یا بررسی هویت باشد. در صورتی كه پهپادها به فناوری تشخیص چهره مجهز شوند، قدم زدن بیرون از منزل هم نوعی بررسی هویت خواهد بود.



1397/03/21
15:04:25
5.0 / 5
5142
تگهای خبر: پهپاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است