به منظور حل مشكل بیماران؛

شناسایی مشكلات مفاصل مصنوعی با آزمایش ادرار

شناسایی مشكلات مفاصل مصنوعی با آزمایش ادرار شاه بلاگ: خیلی از مردم در سراسر جهان به دلیل جراحات مختلف مجبور به استفاده از مفاصل استخوانی مصنوعی در بدن خود می شوند. اما شناسایی مشكلات آنها پس از نصب در بدن كار ساده ای نیست.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از نیواطلس، این مفاصل معمولا پس از ۱۰ تا ۱۵ سال استفاده به دلیل جابجایی های مختصر در درون بدن یا صدمه دیدگی نیازمند ترمیم یا جایگزینی خواهند بود. اما برای پی بردن به وقوع این مشكلات تاكنون چاره ای مناسب و قطعی وجود نداشته است.
محققان دانشگاه راش در شیكاگو برای نخستین بار با بررسی نمونه های ادرار ۲۶ بیمار كه ۲۴ ساعت پیش از عمل جراحی نصب مفاصل مصنوعی جمع آوری شده بودند و سپس بررسی سالیانه آنها برای مدت های متمادی موفق به یافتن راهی به منظور حل این مشكل شدند.
بررسی همین نمونه های ادرار پس از چندین سال نشان داد كه ۱۶ نفر از این افراد نیازمند ترمیم یا جایگزینی مفاصل یادشده هستند. بر همین مبنا در دو مورد مفاصل مصنوعی این افراد حتی شش یا هفت سال پس از نصب نیازمند جایگزینی بوده است.
قرار است پس از تكمیل این آزمایش ادرار، استفاده از آن به صورت عمومی ممكن شود تا پیش از صدمه دیدن دیگر اجزای بدن به دلیل مشكلات مفصل مصنوعی برای تعویض یا ترمیم آنها اقدام گردد.

1397/03/22
14:22:44
5.0 / 5
4426
تگهای خبر: جهان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است