در یك موقعیت نادر؛

سیاهچاله نادر هنگام بلعیدن یك ستاره كشف شد

سیاهچاله نادر هنگام بلعیدن یك ستاره كشف شد شاه بلاگ: محققان یك سیاهچاله متوسط در حال بلع ستاره ای نزدیك خویش را كشف كرده اند. این پدیده بسیار نادر است.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از فیز، رصدخانه XMM-Newton سازمان فضایی اروپا یك سیاه چاله با حجم متوسط كشف كرده كه در حال بلع یك ستاره نزدیك به خود است. در حقیقت این رصدخانه بهترین گزینه برای یك پدیده نادر و مرموز كهكشان را كشف كرده است.
در جهان انواع مختلفی سیاهچاله وجود دارد: ستاره های بزرگ هنگام مرگ سیاهچاله های عظیم تولید می كنند، از جانب دیگر كهكشان ها هم در مركز خود ابرسیاهچاله هایی با حجم میلیون ها برابر خورشید دارند. در این میان نوع دیگری از سیاهچاله هم وجود دارد، سیاهچاله های متوسط كه تصور می گردد به تدریج رشد كرده و به ابر سیاهچاله تبدیل می شوند.
این سیاهچاله ها بسیار مرموز هستند و بنابراین نمونه كشف شده اهمیت زیادی دارد.
گروهی از محققان با بررسی اطلاعات تلسكوپ فضایی XMM-Newton X-Rayهمراه رصدخانه Chandra X-Ray و تلسكوپ Swift X-Ray متوجه نشانه هایی از فعالیت سیاهچاله شدند. آنها اشعه ای عظیم در حوالی یك كهكشان دوردست ردیابی كردند كه همزمان با گذر ستاره از فاصله بسیار نزدیك سیاهچاله (و بلعیده شدن آن) دیده شد.
داچنگ لین محقق ارشد این پژوهش می گوید: این نوع از سیاهچاله تاكنون با این وضوح رصد نشده بود. تاكنون گزینه های محدودی از این نوع كشف شده بودند اما در كل سیاهچاله های متوسط بسیار نادر هستند.

1397/03/29
15:10:48
5.0 / 5
4577
تگهای خبر: فضا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است