اخراج كارمندان شركت مایكروسافت

اخراج كارمندان شركت مایكروسافت به گزارش شاه بلاگ، به نقل از اقتصادآنلاین مایكروسافت در چند دهه اخیر سود كلانی را از نرم افزارهای تولیدی خود به دست آورده است اما حضور فناوری رایانش ابری سبب شده كه مایكروسافت نیز به فكر عزیمت بیشتر به این سمت بیافتد. برای این كار نیز مانند همیشه این كارمندان هستند كه باید فدای سیاست‌ گذاری های شركت شوند. به این ترتیب قرار است حدود ‍۱۰ درصد از كارمندان واحد فروش مایكروسافت به زودی از كار اخراج شوند.


لازم به ذكر است كه مایكروسافت اشاره‌ای به تعداد نیروهایی كه قرار است تعدیل شوند نكرده است اما گمانه‌زنی‌ها از چیزی حدود ۳ هزار نفر كارمند حكایت دارد.
مایكروسافت پیش از این نیز نشان داده بود كه در آغاز سال مالی جدید خود سازماندهی‌های مختلفی را انجام می‌دهد. در همین زمینه سخنگوی مایكروسافت خطاب به CNBC گفته است كه مایكروسافت به دنبال تغییراتی است تا از این طریق خدمت‌رسانی بهتری به مشتریان و شركای تجاری این شركت انجام دهد. وی اعلام كرد مایكروسافت كارمندانی را كه قرار است تعدیل شوند را مطلع كرده است. ممكن است در شغل بعضی از این كارمندان تجدید نظر شود و بعضی دیگر نیز به كلی بیكار شوند.
سخنگوی مایكروسافت در صحبت‌های خود اضافه كرد كه این شركت نیز مانند سایر شركت‌ها نیاز دارد تا در بازه‌های زمانی منظم وضعیت خود را بررسی كند و در نتیجه در بعضی قسمت‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری كرده و گاهی اوقات در وضعیت كارمندان تجدید نظر كند.
برای آن دسته از كاربرانی كه از فناوری رایانش ابری اطلاع زیادی ندارند باید بگوییم كه در چند سال اخیر سلاطین فناوری نظیر گوگل و آمازون قدم‌های بزرگی در رایانش ابری برداشته‌ و عرصه را به مایكروسافت تنگ كرده‌اند.
ناگفته نماند كه سرویس‌های ابری تجاری مایكروسافت نیز اخیرا سود خوبی را راهی جیب مایكروسافت كرده‌اند. محصولات سرور مایكروسافت و سرویس‌های ابری این شركت ۱۵ درصد افزایش سودآوری داشته‌اند و سرویس معروف Azure مایكروسافت نیز در سه ماهه اخیر میلادی توانسته است ۹۳ درصد سودآوری بیشتری داشته باشد.
در پایان به این نكته نیز اشاره كنیم كه آخرین تغییر سازمانی بزرگ مایكروسافت را سال گذشت به دنبال خروج كوین تِرنر، مدیر اجرایی پیشین مایكروسافت، شاهد بودیم.
1396/04/17
17:17:01
5.0 / 5
4738
تگهای خبر: تكنولوژی , مایكروسافت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است