مخفی كردن اشیا از دوربین های مادون قرمز راحت تر شد

مخفی كردن اشیا از دوربین های مادون قرمز راحت تر شد شاه بلاگ: گروهی از محققان موفق به ابداع فناوری شده اند كه مخفی كردن اشیایی كه از خود گرما ساطع می كنند را در برابر دوربین های مادون قرمز ممكن می كند.



به گزارش شاه بلاگ به نقل از آسین ایج، پژوهشگران دانشگاه ویسكانسین آمریكا می گویند فناوری یادشده می تواند كاربردهای صنعتی و نظامی گسترده ای داشته باشد و بعنوان مثال با استفاده از آن می توان از شناسایی پهپادهایی كه در شب برای انجام عملیات شناسایی پرواز می كنند، جلوگیری كرد. در نتیجه این پهپادها به راحتی می توانند فعالیت های برنامه ریزی شده را انجام دهند.
برای این كار از یك پوشش مخفی كننده فوق العاده باریك استفاده شده كه وزن زیادی ندارد. این در شرایطی است كه پیش از این برای مخفی كردن اشیا و ابزار در برابر دوربین های مادون قرمز از برخی پوشش های زرهی فلزی و سنگین یا پوشش های حرارتی خاص استفاده می گردد.
اشیای گرم مانند بدن انسان ها یا موتورهای تانك و دیگر خودروها در قالب اشعه مادون قرمز از خود حرارت ساطع می كنند. اما پوشش جدید مخفی كننده قادر به محبوس كردن این حرارت است. پوشش یادشده با ضخامت كمتر از یك میلیمتر قادر به جذب ۹۴ درصد از اشعه مادون قرمز بوده و انتظار می رود این رقم در آینده افزایش یابد.

1397/04/05
13:22:55
5.0 / 5
4904
تگهای خبر: پهپاد
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
شاهبلاگ

شاه بلاگ

وبلاگ عمومی

shahblog.ir - حقوق سایت شاه بلاگ محفوظ است